15/12-09

{ 2008-12-1520:15:34 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag var det mammaträff i Haninge. Det var trevligt, pratade med en ny tjej som jag aldrig träffat där förut, hennes son är nästan precis en månad yngre än Julia, lilla Leon. Hon är kompis med Cassandra som har Josefin som också verkar supergullig. På mammaträffen så pratade vi om mat, vad barnen ska äta och hur ofta i princip. Hon som var där och pratade med oss tyckte nog att jag var lite dum som bara ger Julia burkmat. Jag tycker att det har fungerat smidigt och det har fått plats i ekonomin. Men fick som dåligt samvete att jag inte lagar mat till mitt barn så när vi efter träffen åkte till Willys för att handla så handlade vi mat så att jag kan laga till henne också. Idag serverades det makaroner med köttfärssås. Vet inte om det blev en hit, lite gick ner. Jag tror hon tyckte det var lite stora bitar så körde lite med stavmixern så jag hoppas att det går ner i fortsättningen, gjorde nämligen extra mycket för att det ska räcka ett tag framöver (la in massa i frysen). Nu badar lillan med sin pappa, hon badade ju i morse också men när man äter själv så är det ett måste. Det var makaroner och köttfärssås lite överallt kan jag säga. När dem är klara på badrummet så ska Timothy måla ett sista lager i vardagrummet så får vi se hur det ser ut sen. Jag tycker kanska att det ser lite tomt ut men man är ju van vid tapeten som var innan. Jag tror att när jag har fått dit alla saker som ska vara där så kommer det bli mycket bättre än innan.
Jag har kommit på en sak till som ska läggas till önskelistan. Jag önskar mig en Urban Jungel vagen, Michis som hade Leon idag hade en sån. Tycker verkligen att den verkar jätte bra. Jag ska ju ha kvar min Bugaboo Bee också, som jag älskar, men jag vill ha en med större hjul också. Kan vara bra att ha när det blir snö! Min fungerar som jag har nu också men jag tror att det skulle vara smidigare med den andra.
Nu ska jag mysa med familjen och plocka undan lite från lek och sånt som har pågått här hemma!
Hoppas ni alla har haft en fab monday!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December