27 december.

{ 2008-12-2722:58:53 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag hade vi som sagt två födelsedagsbarn. Jag och Julia började med att sjunga för Timothy klockan halv tio. Kom in  med frukost på sängen och present samtidigt som vi sjöng. Det var ett litet projekt eftersom jag var tvungen att ha Julia på ena armen och frukostbrickan på den andra. Timothy fick en parfym av oss, 212 MEN heter den. Den luktar hur gott som helst, man bara ryser när han går förbi!!
Sen åkte vi till Farsta C för att möta min pappa och äta lite födelsedagslunch med honom. Innan dess så fixade vi lite små ärenden i centrum. Timothy bytte en film som han fick två av i julklapp, vi handlade en jättefin jacka till Julia, sen mötte vi pappa och helena för lunch. Jag åt foccacia med parmaskinka och mozarella, mums mums! Efter lunchen åkte vi hem till Timothys föräldrar. Det började med att Timothy fick en av sina presenter och Julia fick en förtidig present. Dem ville att dem skulle öppna tillsammans. Dem fick varsin pulka! En liten med ryggstöd som man kan dra Julia i och så fick Timothy en lite större så man kan sitta i den med henne när hon åker. Sen satt vi och tittade på Björn Gustavsson, "Ett livsverk" som Timothy fick i julklapp (det var den han fick två av). När det var dags för Julias nap så gick jag och Julia på en liten promenad tillsammans med farmor. Vi behövde inte gå långt innan Julia sov som en liten prinsessa i vagnen. När vi kom hem så var lasangen klar och vi åt en jättemumsig middag, tack så jättemycket!
Klockan sju så kom alla som skulle komma på fika. Det serverades brownis mm, riktigt gott det också. Känns verkligen som om man har gått upp nu under julhelgen, vill inte ställa mig på vågen så jag tänker nog strunta i det faktiskt.
Timothy fick fina presenter. Strumpor, en kontroll till Xboxet, presentkort mm. Klockan nio så var Julia hur trött som helst efter att ha showat en längre tid så det blev dags att dra sig hemåt. Vi tackade för oss och åkte hem. Julia somnade nästan direkt efter hon fått kvällsvälling. Lilla gummasan, det har verkligen blivit mycket "fester" de senaste dagarna med jul och allting men det känns som om hon trivs. Hon går runt och charmar alla. Hon går nästan överallt nu också, hon är riktigt snabbt.
Nu ska jag kolla lite på vänner som jag fick i julklapp och sen ska jag gå och lägga mig! Imorgon ska vi träffa Cassandra, Christoffer och lilla Josefin klockan elva så det blir upp med tuppen. Hoppas ni haft en bra dag! Kramkram



  
Julia öppnar och provsitter sin nya pulka

  
Julia och Lisa och sen Julia på solobild





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December