Hemma hela dagen.

{ 2008-12-0214:57:36 } Dagbok | 0 kommentarer


Jag och Julia har verkligen suttit inne hela dagen. Det är så pissigt väder så man har inte direkt lust att gå ut heller. Vi har kollar på Kung Fu Panda och nu har jag satt på Vänner. Känns inte bra att vara inne en hel dag, det blir dålig luft och man blir bara tröttare och segare i kroppen. Jag har öppnat fönster och sådär men tycker inte riktigt att det är samma sak, får nog försöka ta mig ner till Konsum och handla lite. Vi behöver tandkräm, toapapper och sen så tänkte jag köpa lite fiskbullar för det sägs att det är bra för magen. Det är ju någonting Julia kan äta också. Jag tycker att hon äter lite dåligt och hönsmamma som jag är så blir jag orolig. Idag har hon bara ätit gröt till frukost och sen en halv burk till lunch. Det räcker inte om ni frågar mig. Ska försöka få i henne lite turkiskyougurt men fruktpuré till mellis, det brukar gå ner. Hon kryper ju runt och så som vanligt men ändå.
Det känns tomt utan Timothy här hemma också, hoppas han har det kul där borta men att han saknar oss lika mycket som vi saknar honom. Jag har jättesvårt att sova själv i vår säng också så jag tror nog att Julia kommer få sova hos mig hela natten.
Jag kan inte sluta tänka på Dennis heller. Det känns helt konstigt att livet bara kan ta slut sådär. Visst man visste att han var sjuk men jag trode inte att det skulle gå så fort. Jag tycker det är konstigt att man inte kommer på någon medecin mot den här hemska sjukdomen som tar så många liv. När jag pratade med pappa sist så var han i bilen på väg till sjukhuset i Örebro där han låg. Han skulle titta på honom, säga farväl. Jag vet inte om jag skulle klara av det, kanske skönt att säga hej då men jag skulle vilja komma ihåg honom som den glada farbror han alltid var. Tycker så otroligt synd om hans barn också. Jag kan inte tänka mig hur det skulle kännas att förlora min pappa. Känns som om jag bara babblar nu men det är såhär mina tankar far runt i huvudet just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December