IKEA med Danne och familj.

{ 2008-12-0616:52:09 } Dagbok | 1 kommentarer


Nu har vi kommit hem från IKEA, vi tog en tripp med Julias gudfar Daniel dit. Vi kom dit för att leta julklappar och hittade faktiskt tre, men vi ska köpa minst till sju personer så vi är ju långt ifrån färdiga.
Vi började med att äta på Heron City, jag åt god kycklingwok med ris.
Måste sätta igång att sortera tvätten som är kvar sedan igår också, shit vad mycket måsten det är hela tiden. Ibland kan jag bli lite trött på det. Har inte kommit på vad jag ska ha på mig ikväll heller, shit pommes att det ska vara så svårt. Jag har kommit på att det här är första gången som jag går "ut" sedan vi fick Julia, Julia är nu snart 11 månader. Inte för att jag var ute så mycket innan men någon gång blev det i alla fall. Livet har verkligen förändrats och jag känner verkligen att det här med att skaffa barn var helt rätt för mig. Tror att det var helt rätt för Timothy också, eller jag kanske inte ska prata för honom men som jag har förstått det så trivs han också med att ha det som vi har det. Julia är verkligen bäst!
Vår lilla prinsessa har ju som jag skrivit tidigare hosta och hon vaknar typ varje gång hon hostar, stackars liten. Imorgon så ska jag ringa till Vårdguiden tror jag och se vad dem säger, kanske hänvisar till någon jourmottagning eller nått så man kanske kan få lite hostmedecin att ge innan hon går och lägger sig.
Pappa åkte tillbaka till mina kusiner i Nora idag också, dem ville ha honom där som stöd. Min pappa är så gullig mot alla men jag är lite orolig att han inte är lika gullig mot sig själv. Tycker han är dålig på att lyssna på sina egna känslor, ibland kan jag tom tycka att andra untnyjtar att han är så snäll hela tiden och sånt gör mig arg. Självklart så ska man finnas till för alla men jag tycker att man ska kunna kräva det samma tillbaka i så fall. Just nu finns det speciellt en människa i min pappas liv som jag tror inte är så himla gullig mot honom, en väldigt krävande människa. Han propsar på att den här personen har ändrat sig, men så har han gjort så många gånger och nu har jag välidigt svårt att tro honom (fast jag väldigt gärna vill det). Jag hoppas att att pappa har rätt den här gången.
Nu måste jag ta tag i saker här hemma! XOXO



Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag hoppas också pappa har rätt! Det är han värd

2008-12-07 @ 20:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December