Julia 11 månader.

{ 2008-12-1620:03:30 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag fyller Julia 11 månader. Så stor hon har blivit, det har gått så himla fort som jag har skrivit ungefär hundra gånger tidigare.
Vi har varit hela dagen med Vivi. Så himla kul att träffas igen det var verkligen jättelänge sedan. Timothy har målat bakom TV:n också så snart är det klart här hemma faktiskt, eller målandet i vardagsrummet i alla fall. Farmor kom hit och hjälpte till lite också, lyfte ner TV:n och matade Julia. Det här med att laga egen mat har väl gått sådär. Idag så skulle jag göra panerad torskfile var det tänkt. Filéerna bara smulade sönder så tillslut så hackade jag sönder alla och blandade med ris, coctailtomater och brocoli. Det blev nån röra av allt sammans som var ganska god med det var ju inte vad jag hade planerat.
Så mycket mer har väl inte hänt idag tror jag. Jag och Vivi handlade en ny vattenflaska till Julia för hennes gamla var äcklig. Den nya vet jag inte riktigt hur den fungerar men den verkar bra.
Jag har nog kommit på vad jag vill bli också. Jag tror att jag ska försöka plugga till sjuksköterska. Jag har ju varit i valet och kvalet om vad jag ska plugga till. Har funderat lite på lärare men då vet jag inte riktigt i vilket ämne jag ska undervisa. Jag har också funderat lite på sjuksköterska faktiskt och det börjar kännas mer och mer rätt. Imorgon ska jag ringa till arbetsförmedlingen och be om studierådgivning, eller boka tid för det i alla fall. Sen så måste man ju se när man ska börja plugga också. Känns som om jag ska fortsätta jobba i alla fall det första halvåret som Julia går på dagis, dem blir ju sjuka så mycket då och då missar man mycket i skolan. Sen så är det ju bra att vara på ett ställe där dem vet vem man är när man är borta också, så dem inte tror att man gör sig till eller något sådant. Det är mycket man ska ha koll på och ibland så känns det som om man tar sig vatten över huvudet.
Nu ska vi fortsätta mysa med vår stora tjej här hemma, kan inte fatta att hon är 11 månader!



Vår lilla skrutt, två dagar gammal





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December