Nyårsafton

{ 2008-12-3113:36:34 } Dagbok | 0 kommentarer


Sista dag på 2008 idag då. Vilket underbart år det har varit. Sista dagen på året då vår lilla prinsessa kom till världen. Jag tycker att det har gått alldeles för fort och idag känns det bara som om jag vill spola tillbaka tiden. Man skulle gott kunna säga att 2008 är det bästa året någonsin. Jag tror aldrig att jag har varit så lycklig som jag har varit det här året. Jag tror nog att jag aldrig har tagit så bra tillvara på dagarna något annat år som jag har gjort det här året. Tänkte att jag skulle sammanfatta året som varit lite.

Januari:
Julia kom till världen, 080116! Den bästa dagen i hela mitt liv verkligen.
Sverker fyller 60 år också, vi är på restaurang och äter finmiddag med hela den sidan av släkten.


Julia 080116

Februari:
Jag fyllde 21 år.


Pappa och Julia på min födelsedag

Mars, April, Maj:
Julias första vår. Hände inte så mycket speciellt, vi njöt mest av att vara föräldrar. Vi åkte till Örebro och tittade på lillebrors vårkonsert, oj så duktig han var. Eagles kom 2:a på DM och vi var där och hejade. Julia hade en grymt fin body på sig som jag hade tryckt upp till henne.
Jag och Julia hängde ganska mycket på Xist (öppen förskola för unga föräldrar) som tyvär var tvugna att stänga.
Min lillasyster tar studenten.
Valborg firade vi i Örebro med finmiddag och tittade på bras.

     
Barnbarn hos mormor och farfar innan konsert, fin dukning på valborg, syster tar studenten

Juni:
Sommaren är här och vi njuter i fulla drag. Vi inhandlade vår Bugaboo Bee som vi fortfarande är supernöjda med.

Juli:
Vår första semester tillsammans, vi åker till mammas hus i Italien. Är där en vecka! Lillan hade det riktigt bra i värmen faktiskt. Var lite orolig i början men det gick hur bra som helst. Eftersom hon är blond och blåögd så blev italienarna som galna.
Vi började med lite smakportioner till Julia, det var verkligen en hit!

  
Julia i på semester i Italien


Augusti:
Timothys släktingar komm till Sverige från USA och träffar Julia för första gången. Nana och Big Jhon kom först och efter en vecka kom Tim med hela sin familj. Trevliga veckor blev det med planer för nästan varenda dag. Julia trivdes som fisken i vattnet med all uppmärksamhet.
Julia döptes också, vi hade stort dop för ungefär 70 pers. Hon döptes i Allhelgonakyrkan och sen hade vi buffé i Timothys föräldrars trädgård. Det blev väldigt lyckat! Trevligt sällskap och många fina presenter.
Julia får sin första tand och lär sig att krypa efter någon månads krälande på golvet.
Min lillasyster fyller 19 år!


Julia döps

September:
Hösten närmar sig med stormsteg. Nu börjar Julia att resa sig mot saker, hon är en riktigt vilde.

Oktober:
USA-resan! Vi åkte tre veckor till USA för att gå på Timothys mosters bröllop. Det var jättetrevligt och mysigt med semester åter igen. Min mamma fyllde år också, men tyvär så var vi i USA då så det blev inte så mycket firande.
Jag börjar blogga också!
Julia tar sina första steg!
Hugo fyller ett år!


MM och Justin gifter sig (på bild med dottern Luna)

November:
Ludvig fyller år och vi har storkalas hemma hos oss med alla syskon och föräldrar, respektive, barn och mormödrar. Det blev riktigt lyckat.
Det är första advent och vi har adventsfika här hemma. Vi baka lussebullar och första snön kommer. Julia hade sin första magsjuka också, uch!!
Min älskade farbror Dennis gick bort.

     
Julia och Hugo på språng på Luddes kalas, Ludde fick en elgitarr i födelsedagspresent


R.I.P Dennis Widman

December:
Julia börjar gå riktigt ordentligt, nu kan hon gå nästan överallt men väljer fortfarande att krypa om det ska gå riktigt fort.
Dennis begravs och det var en jättefin cermoni.
Vi firar Julias första jul. Det var helt underbart! Vi firade först jul hemma hos min mamma där tomten kom (Julia blev lite rädd för honom) och sen firade vi dagen därpå hos timothys föräldrar.
Timothy fyllde år och pappa också.

  
Julia på julafton, jul hos farmor och farfar 25/12 (american style)

Vad har jag för förväntningar på år 2009 då? Hmm.. Ja det tåls att tänka på!

Gott Nytt År allesammans!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December