"Promenad" med mammorna

{ 2008-12-0419:57:40 } Dagbok | 2 kommentarer


Idag började skönt men väldigt konstigt. Julia sov till klockan nio så då passade jag också på att göra det, hade egentligen tänkt att gå upp åtta för att inte behöva stressa till mammaträffen klockan tolv (den är i haninge så det tar att tag att ta sig dit). Men Julia fortsatte att sova fast klockan ringde och då tyckte jag det var lika bra att jag sov jag också, kunde inte sova så bra inatt av någon märklig anledning.
Vi åkte bussen från Gullmarsplan klockan halv tolv så mötte jag Jennie med lilla Hugo och Maria med lilla Edda klockan tolv i Brandbergen. Vi brukar säga att vi ska ut och gå men det blir inte så långa promenader faktiskt. Idag gick vi bara runt centrumet typ och sen gick vi hem till Maria och drack julmust och åt lussebullar. Hugo och Edda är så himla söta, tänk att Julia har varit så liten! Julia röjde mest runt hela tiden, sprang runt soffbordet som en annan galning och jag fick sitta och flytta grejer hela tiden så att hon inte skulle riva alltihopa. Vi tog oss en sväng till Haninge C också, Jennie skulle kolla skor och inföskaffade även ett par. Jättesnygga stövlar från Scorett, dem hade REA och jag kan säga att jag också blev himla sugen på att köpa men känns som om jag verkligen måste handla julklappar. Åkte från Haninge runt fyra tror jag så mötte jag Timothy i Gullmarsplan och fick skjuts hem. Hade bjudit över pappa på middag klockan sex och så helt plötsligt så var hon nästan det. Bjöd på spagettia carbonara och sen en god tomatsallad med fetaost. Känns bra att ha pappa här nu när det är som det är, vill verkligen kunna vara där för honom till 100%.
Nu har vi tänt ljus här hemma och ska mysa på alla tre, pappa hade med sig chips till oss. Imorgon ska jag städa och tvätta. Det är verkligen helt sjukt att det kan bli så stökigt här hemma fast man liksom inte gör något. Det ligger lite kläder här, lite lekisar där.. Lite saker på fel ställe överallt liksom. Måste bli bättre på att plocka undan efter mig hela tiden så att det inte blir såhär. Måste måla klart här i vardagsrummet också så att det liksom inte stannar på halvgjort. Sen måste vi hitta tapet till Julia lilla hörna också. So much to do här hemma alltså, dags att lägga på ett kol känner jag.

        
Söta bebisar





Kommentarer
Postat av: monica o baby felice

Skönt att veta att det finns fler som reagerar som jag , för jag blev helt paff när jag såg programmet ! Dokumentären jag kommer vara med i handlar inte om unga mammor , utan ungdomar som haft promlen tidigare av olika anledning och hur vi har okmmit ifrån vra problem och hur vi har blivit . Lite mer så :)



Söta bilder förestens! kram!

2008-12-04 @ 21:29:21
URL: http://moncans.blogg.se/
Postat av: mariaa

verkligen söta bebisar vi har:)

la upp bild på julia på min blogg med om det inte gjorde nått:)

2008-12-04 @ 21:57:33
URL: http://minimariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December