Sent bloggande.

{ 2008-12-0722:17:00 } Dagbok | 0 kommentarer


Shit, idag har verkligen varit fullspäckat. Känns som om det blir det varje helg nu i princip.
Igår var vi ju på julbord med Timothys jobb. Tyckte det var trevligt, vi satt med Peter och hans flickvän Matilda. Hade bara trevliga personer vid bordet och jag tyckte faktiskt att det var skönt att komma ut lite. Prata om något annat än bara bebis hela tiden, fast sist dem flesta där såg mig så var jag ju högravid så lite bebisprat blev det i alla fall. Vi åt massa och sen så kom Timothys pappa och hämtade oss klockan tolv ungefär. Det var ganska lagom för jag är inte van att vara uppe så sent, jag går upp tidigt med Julia och då är man slut på kvällen så man längtar bara i säng. Julia hade haft det jätttemysigt med farmor och farfar här hemma, dem kollade på TV och mös på bara. Hade nog varit lite svårt att få henne att somna men det är det ju nästan alltid. Är man dessutom hostig så blir det inte lättare.
Imorse så gick jag upp vid åtta, skulle möta Marielle i Gullmarsplan klockan halv tio för vi skulle ut till Tyresta By och jobba på en julmarknad med laget. Det var mysigt faktiskt, hade fiskedamm och sålda hembakat börd. Små barn som fiskar fiskedamm är ju bara för söta. Vi sålde så bra så vi kom iväg en timme innan vi egentligen skulle, fanns liksom ingeting att göra där eftersom vi sålt allt. Jag frös om fötterna också så det var skönt att komma iväg. Hämtade av Timothu och Julia i Haninge C, där åt vi lite och jag handlade "klänning" och kofta som jag hade på mig på begravningen.
Klockan fem började Kenneths begravning i Immanuelkyrkan på Norrmalm. Det var en jättefin kyrka, stor och rymlig. Jag tror att det var ungefär 100 pers på begravningen om inte mer faktiskt. Eftersom Keneths fru Geri är från USA och kyrkan var interbnationel så var allting på engelska. Det var jättefina psalmer, jag tycker nästan alltid att sånger blir bättre på engelska faktiskt. Efter begravningen så bjöds det på fika och det hölls lite tal. Julia skötte sig hela tiden, hon var på jättebra humör. Det var ganska stor efterfrågan på Julialove faktiskt.
Nu är jag verkligen helt slut efter en hel dags flängande. Jag har börjat få ont i halsen också, inte bra! Jag ska ta två alvedon nu innan jag går och lägger mig sen så får vi hoppas att Julia sover bra inatt så att man kan få vila upp sig lite. Hoppas alla har haft en superhelg!

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December