Som dem säger, ML och CCJ!

{ 2008-12-2820:56:56 } Dagbok | 1 kommentarer


Idag gick vi upp tiiidigt! Vi skulle möta Michis, Leon, Cassandra, Christoffer och Josefin klockan elva vid Skärmarbrink. Jag går alltid upp mycket tidigare än vad jag behöver bara för jag tror att jag tar så lång tid på mig, men i verkligheten så gör jag inte det. När jag har Timothy hemma nu på dagarna så hjälper han ju mig med Julia också så då har jag ännu mindre att göra innan jag ska iväg.
Vi träffades i alla fall allesammans lite innan elva för dem kom dit tidigare! Vi åkte in till söder, men eftersom vi var så tidigt ute så var typ ingeting öppet ännu. Vi gick till Skrapan och där hade dem öppet, hittade värsta coola typ "ståndet" där eller vad man ska kalla det där dem hade jättesnygga barnkläder men det var inte öppet tråkigt nog. Vi gick vidare i kylan och kom så småningom till "Smallkids", men dem hade inte heller öppet, dem öppnade igen den andra januari! Då öppnar dem med rea, snacka om att vi kommer hänga på låset. Vi gick till Götgatsbacken där det införskaffades diverse jeans och jag handlade som mjukisar/thigts till Julia. Svarta från Cheap Monday, skitballa! Sen åkte vi T-bana hem till oss. På T-banan så kom det på tre pundare. Dem bara ramlade in på tåget vid Gullmarsplan och det kändes som om tåget aldrig skulle åka. Dem ramlade typ in i Josefins vagn och var allmänt störiga. En av dem var kvinna och hon ringde hem till sin dotter och sa att dem var på väg hem till dem. Jag tyckte så synd om hennes dotter! Det fick mig nästan att må illa faktiskt.
Vi mötte Timothy på Konsum i Hammarbyhöjden där vi handlade till lunch som vi skulle laga hemma hos oss. Vi gjorde en jättegod pastasallad med grillad kyckling och tzatsiki till. Det slank ner må jag säga! Efter maten så röjde barnen i vardagsrummet. Julia och Leon har himla kul ihop, det blev mycket kramar och så. Julia älskar lilla Josefin också. Josefin låg på fårskinnet som vi har här hemma och då la sig Julia över henne och kramde henne. Josefin hade ett leende på läpparna och Julia också. Är så glad att jag har träffat dessa människor! You make my day skulle man kunna säga! När det var färdiglekt så följde jag allesammans till Skärmarbrink där det parkrat sin bil på morgonen och sen så gick jag hem med en sovande Julia i vagnen. Hemma kollade vi på lite film medans Julia sov och sen åkte vi hem till min pappa och åt mat. Blev lite julgröt, prinskorv mm. Kollade på en dokumentär om ABBA, Björn och Benny och Mama Mia.. Nu är vi hemma igen och ska kolla på Mama Mia filmen, tycker den är jätterolig. Liksom ingeting man behöver analysera eller så, tänka speciellt djupt om nu förstår vad jag menar! Passar bra efter en dag fullspäckad som denna!

        

        

Dagens pics





Kommentarer
Postat av: Cassandra, Christofer och Josefin

Kul att få träffat er också :D

Vilka söta bilder :D De var verkligen klockrent när Julia eller Leon satt i gåvagnen och den andra gick med den :D Så himla söta :D Längtar till Josefin är så stor :D



Juste tänkte kolla med dig okcså om hade kollat med tröjan? :D :$ Och hur mycket är vi skylldiga er :)

Kramram

2008-12-28 @ 21:58:12
URL: http://weareyoungarents.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December