Sushi till lunch och makaroner med köttfärssås till middag.

{ 2008-12-3019:20:59 } Dagbok | 2 kommentarer


Vi mötte Michis och Leon inne i stan klockan ett, underbara Timothys skjutsade in oss. Han är verkligen bäst. Vi tog oss till Karlavägen och skulle kolla på vagn till henne. Först var vi på Barnbutiken, där hade dem inte Bugaboo Bee så vi styrde vår kosa till Bonti där vi hittade vad vi sökte. Dem hade så himla mycket fina saker där, jag vill ha allting. Men jag har kommit fram till att jag ska köpa en ny suflett till vagnen och sen en ny skötväska. Min skötväska är hur bra som helst men den har gått sönder så man kan inte sätta på axelbandet längre, eller man kan men då kommer det gå av när som helst. Jag ska köpa en cerisesuflett så jag funderar på om jag ska köpa en rosa skötväska och matcha med.
Efter att Michis handlat det hon skulle så gick vi till PK-huset och åt sushi. Det var så himla gott. Åt en mellansushi och det var precis lagom. Sen gick vi till Hötorget och Michis handlade frukt till deras desert imorgon. Cassandra, Christoffer, Josefin, Michis och Leon ska fira tillsammans i Haninge. Vi ska fira hos Timothys föräldrar som vi brukar.
När vi kom hem så började jag med maten. Pappa kom förbi och åt makaroner med köttfärssås. Det blev riktigt gott, slank ner hos Julia också. Räckte till en matlåda till Julia och en till Thimothy också. Det är bra att göra storkok har jag kommit fram till, väldigt ekonomiskt så är det skönt att en dag när man inte orkar laga mat bara ta upp och slänga in i micron.
Jag är lite arg också, appropå ingeting. För någon vecka sedan så fick jag en lapp från posten att jag hade ett paket att hämta ut hos Godispärlan här i Hammarbyhöjden. Jag la ner den i skötväskan och utav någon dum anledning så har den försvunnit därifrån. Jag gick in på Godispärlan och frågade hur jag skulle gå till väga. Dem hänvisade till Posten och när jag pratade med Posten så sa dem att det bara är mitt ombud som kan hitta nummret som finns på mitt paket. Dem har pratar om varandra och jag blir bara mer och mer irriterad. Posten säger att man ska få en påminnelse om man inte hämtat ut paketet men det har vi inte fått heller. Undrar om jag någonsin kommer att få ut det där paketet, känns inte som det eftersom Godispärlan och Posten verkar följa olika regler. Är det verkligen så att vi har ett så dåligt system här i Sverige frågar jag mig.
Nu ska jag sätta mig och kolla på tv och äte lite godis som jag handlade när jag var så arg, kände att jag behövde det.
Michis berättade för mig idag också att Blondinbella ska vara med i Let's Dance. Hmm.. vad tycker vi om det?! Jag brukar tycka om Let's Dance men verkar som om dem har ganska dåliga kändisar med i år. Vem vill se Blondinbella dansa runt liksom?! Läste på hennes blogg också att hon är en av Sveriges mäktigaste personer. Jag brukar inte vara inne där och läsa faktiskt, var ju bara tvungen att kolla när Michis berättade om Let's Dance. Var är vårt land på väg när man anser att Blondinbella är en av våra mäktigaste?! Gode Gud säger jag bara.



Kommentarer
Postat av: Michis

Men dom har ju inte öppet i morgon!

Dom öppnar på fredag... klockan 10, haha. Då är jag bänkad!

Och det var super synd att ni inte kunde komma i morgon, hoppas ni får trevlig ändå - för ni skulle ju haft roligast mes oss, haha ;o)



Krams på er!

2008-12-30 @ 21:22:05
URL: http://michaelaslife.blogg.se/
Postat av: Michis

Glömde ju skriva också att såklart jag hjälper dig med designen!!!

Lättare om vi pratar över msn någon dag så går lite lite snabbare :o)

2008-12-30 @ 21:40:01
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December