Tredje advent.

{ 2008-12-1421:04:48 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag har vi målat här hemma. vi har målat Julias säng och så har vi målat väggen i vardagsrummet. Jag trode verkligen aldrig att vi skulle bli klara med det men nu är vi i full gång. Julias säng är klar och vi behöver bara måla en sista gång på väggen i vardagsrummet tror jag, sen är det klart och jag kan sätta igång att ingförskaffa nya möbler. Jag måste köpa som en TV-bänk typ där vi ska ha DVDn på. Så vill jag ha en ny soffa också, en som är större än den vi har, en som man verkligen kan mysa i, krypa upp i under en filt och dricka en kopp te. När jag kommer och tänka på det så är vi ju verkligen inte klara. Måste handla tapet till Julias lilla hörna också. Nu kom jag på hur mycket det är kvar på listan. Aja, vi får ta det i långsam takt. Jag ville ju egentligen att det skulle vara klart innan jul men jag tror inte att det kommer att hända. Vi har satt upp Julias mobil, som det heter, över skötbordet också. Den har hängt över vår säng och inte gjort någon större nytta. Men nu hänger den där den ska.
När vi målade här hemma så var farmor barnvakt till Julias, dem var ute och gick och Julia sov i vagnen. Tänkte att det luktade illa med alla förg och så men det var inte alls farligt, vi hade ett fönster lite öppet hela tiden.
Nu på kvällen har det varit träning, höll på med julprogramet. Det blir grymt som vanligt. Åt middag med pappa också. Känns bra att träffa honom ganska ofta nu. Han säger hela tiden att hela hans liv har förändrats nu när Dennis är borta och jag kan verkligen förstå honom. Tänkt om Fanny skulle tas ifrån mig, jag vet inte vad jag skulle ta mig till. Danne var med och åt middag också, det är en riktigt go grabb!
Nu när jag gjorde i ordning Julia för natten så slog det mig hur stor hon har blivit. Snart fyller hon ett år och har verkligen blivit en riktig tjej. Känns som om det var igår hon kom till oss. Jämt när hon är borta så känner man sig helt tom också, kan inte föreställa mig ett liv utan henne nu. Tänk att hon har varit så liten, en liten plutt på 3700 gr och 50 cm. Det kan man verkligen inte tro idag. Vår lilla tjej är verkligen en STOR tjej nu. Saknar lite den tiden när hon var så liten men samtidigt så älskar jag att ha henne som hon är nu också. Hon är alltid på språng och det händer saker hela tiden. Skulle inte vilja ändra någonting.

Nu ska jag lägga Julia, kolla lite TV och sen krypa ner i sängen jag också!
Happy Sunday!


  
Före och efter


Sötnosen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December