Det snöar!

{ 2008-11-1614:12:53 } Dagbok | 0 kommentarer


Om ni inte har kollat ut genom fönstret så gör det, DET SNÖAR! Jag älskar snö, får så himla mysig känsla i kroppen. Jag längtar till julen, det är min absoluta favorithögtid. Träffa hela familjen, mysa framför granen, öppna julklappar, äta god mat, you name it jag älskar allt.
Vi har precis kommit hem från landet, eller alltså Julia somnade i bilen så vi åkte runt lite och hamnade i Länna. Kollade runt lite i affärer men hittade ingeting roligt. Vi åt lunch på McDonald´s också, det var där vi märkte att det snöade.
Inatt har jag sovit lika dåligt igen. Vet inte var det är med Julia alltså, undrar om det kanske kan vara så att det är fler tänder på g, hon har ju fått fyra nu. Kan det vara så att dem kommer upp lika snabbt som ogräs kanske? Hon vaknade ungefär tio gånger skulle jag tro inatt. Var som om hon aldrig riktigt somnade helt. Ibland när vi är hemma så brukar jag låta henne ligga lite vaken i sin säng och se om hon kan somna om av sig själv, ibland går det, ibland inte. Men nu när vi sov på landet i samma hus som hennes farmor och farfar så ville man ju inte väcka dem. Det slutade med att jag satt med Julia i famnen och sov. Hon somnade i min famn och jag hade inte hjärta att lägga ner henne när hon somnade så gott. När hon fick sova i min famn så sov hon i alla fall 4 timmar i sträck tror jag. Vi sov i bäddsoffa och när man fäller ut den så är ryggstödet på soffan kvar. Jag bullade upp med massa kuddar under min arm mot armstödet och så sov jag där. Snacka om att jag hade ont i nacken när jag vaknade, sovit i samma ställning i 4 timmar liksom. Jag fick i alla fall frukost på sängen, farmor gjorde american pancakes med mapelsyrup, mumma. Så matade hon Julia också, jag fick en morning off.
Nu ska vi ta hand om tvätten som är kvar i sina påsar sedan i fredags, tråkigt men något som måste göras. Sen är det träning och efter det middag hemma hos min käre far. Vi hörs senare grabbar och tjejer!


Julia i sin resesäng, roligare att leka i än att sova i


Utsikten man vaknar till, vackert?!


Julia och pappa busar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December