Dop och lussebullebak.

{ 2008-11-2921:55:51 } Dagbok | 2 kommentarer


Dopet idag var jättefint! Kyrkan var jättamysig, den låg ute på landet så tur var att Daniel kunde skjutsa oss för hade aldrig kunnat ta oss dit komunalt. Efter det så var det fika hemma hos Jennies föräldrar och dem hade verkligen bullat upp kan man säga. Dem hade massa olika kakor, bullar och tårta fanns det också. Åt så jag nästan sprack!
Sen bestämde vi att det skulle bakas lussebullar, jag hade ju redan tänkt att göra det men så ville Fanny och Daniel också vara med, mysigt! Jag och Timothy åkte och handlade till självaste lussebullebaket och sen lite kompletering till middagen blev det eftersom vi blev två till. Fanny och Daniel började med bullarna medans jag gjorde mat och Timothy städa lite här vilket verkligen behövdes. Lussebullarna blev jättegoda i alla fall, gjorde sånnadär lyx med kesella i.
Nu har Fanny och Daniel precis gått, vi har spelat lite dansspel på Xbox och nu skulle Fanny hem till en kompis, att hon orkar säger jag bara. Imorgon så ska vi ha lite adventsfika här hemma med släkt och vänner så det måste städas ordentligt och sen så ska julstjärna och liknande upp. Tänkte inte ta upp alla tomtar och så, men lite får man börja pynta nu faktiskt tycker jag. Shit, det har varkligen varit en dag på språng och fast klockan bara är ungefär tio så känns det som om klockan är minst halv ett på natten. Jag kan liksom inte ställa om mig till att det blir mörkt vid tre nu för tiden.
Nu ska jag ta på mig pyjamas tror jag och äta en färsk lussebulle innan jag går och läggar mig. (Såg att jag måste köpa en jul-lampskärm till lampan i vardagsrumsfönstret också annars kommer det se konstigt ut!)


Hugo med familj


Lussebullebak i full gång


Kära syster


Kära syster gjorde en snopp


Julia studerade noga





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hoppas du bjuder mig på en fika nu så jag får smaka de där lussebullarna!

2008-11-30 @ 20:06:07
Postat av: Emelie och baby Julia

Om du skriver namn så är det säkert någonting vi skulle kunna ordna!

Kram

2008-11-30 @ 21:45:07
URL: http://emmsss.blogg.se/emms

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December