Fint väder.

{ 2008-11-0119:24:23 } Dagbok | 0 kommentarer


Vaknade till strålande sol idag och ett leende på läpparna. Blir nästan alltid så när det är soligt ute, man vill bara ut, men det fick vänta. Idag var det nämligen visning på lägenheten. Vi har ju bestämt oss för att vi tycker att våran lägenhet är lite för liten så vi har lagt upp den på BjörnsBytare och det har äntligen givit lite resultat. Vi har fått grönt triangelbyte, vi skulle få en trea i Gubbängen. Han som skulle ha vår lägenhet kom i alla fall för att titta hemma hos oss klockan elva så det var bara att lägga på ett kol och plocka undan, för er som har barn så vet ni hur det kan se ut. Snyggt som sjutton blev det i alla fall, jag och Timothy är ett så bra städteam. Killen hade med sig en vännina som bor lite längre ner på samma gata och hon var verkligen pepp på att han skulle flytta hit, tur för oss. Dem kollade runt och han verkade faktiskt riktigt intresserad om jag får säga vad jag tycker. Dem som har trean skulle hem till honom och kolla imorgon, så vi får se hur det går. Fortsättning följer!
Vi gav Julia lite lunch och sen bar det av in mot stadens sus och dus. Timothys lag hade match på Zinken så vi skulle dit och kolla. Först möta upp pappa på söder och fika. Det blev en kopp rabarber te och äppelpaj med vaniljsås för min del, mums mums! När vi kommer till Zinken så har matchen inte börjat än, vilket den skulle för vi kom lite för sent.. Alla står och pratar vid båsen och vi frågar varför dem inte har börjat än. Det är tydligen något fel på isen så matchen blir inställd, jätte tråkigt. Hammarby Bandy hade dock match utanför så vi hängde där en stund istället. Men som ni säkert vet så var det lite kyligt ute idag och det blir inte varmare om man sitter stilla. Vi begav oss alla fyra (jag, Timothy, Julia och pappa) till en lekpark vid Södra Sation istället. Julia fick gunga och åka rutschelbana med sin käre far. Mysigt! Jag och Timothy bestämde oss för att gå hem då det var naptime för Julia, lika bra att hon fick sova i vagnen liksom. Det slutade med att vi på vägen hamnade i Ringen och jag införskaffade mig lite strumpor, stumpbyxor och en halsduk. Passade även på att mata Julia där när hon vaknade.
När vi kom hem somnade Timothy på soffan, han är inte van att gå så mycket som vi gjorde idag, det är dock vardagsmat för mig! Haha!
Nu på kvällen har vi tvättstugan så det ska vi roa oss med, kolla lite TV också. Jag måste i säng tidigt idag också för ska iväg ganska tidigt till den här mässan i Älvsjö, Underbara barn! Hoppas på att göra lite fynd där.
Till middag blev det göd kräftsjärtssallad och nu ska mysa på med lite naturgodis! Ha en bra kväll allesammans!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December