Första advent.

{ 2008-11-3021:43:53 } Dagbok | 3 kommentarer


Nu börjar det verkligen bli jul, första advent idag och allt. Vi hade som sagt adventsfika här hemme med min pappa, min mormor och Timothys familj. För att kunna bjuda över folk utan att skämmas var vi tvugna att städa, Julia vaknade vid nio och då satte vi igång. Vi dammsög och moppade hela lägenheten, jag fixade lite med julpynt och Timothy och Julia gick till Konsum för att handla lampa till julstjärnan. Det blev så himla fint och luktade jul från lussebullarna vi gjorde igår. Vi hämtade min mormor vid ett och sen så var det hela igång. Tände massa ljus och lyssnade på julmusik. Jag har kommit på att julen har nästan högst mysfaktor av allt här på jorden.
Klockan fem var det träning som vanligt på söndagar nu för tiden och efter det så åt vi middag hemma hos min pappa. Det blev lammstek med potatiskroketter och panacotta till desert. Pappa du är helt enkelt bäst. När vi satte oss i bilen och skulle åka hem så kände jag som en klump i magen, jag ville inte åka därifrån. Visst är det skönt att komma hem men hemma hos min pappa så är det verkligen något speciellt. Han får mig alltid att känna mig som hemma och jag blir som barn på nytt. Jag älskar att få känna mig som pappas lilla flicka ibland. Vet inte varför men jag börjar nästan gråta när jag skriver det här. Min pappa betyder så otroligt mycket för mig och jag vet inte vad jag skulle göra utan honom. Låter kanske lite som en klyscha men så är det verkligen. Jag älskar när jag får ligga på soffan hemma hos honom och han klappar mig på huvudet, känns som om tiden står stilla då och jag skulle kunna ligga där för alltid. Jag hatar att lämna honom ensam där hemma, önskar att han bara kunde komma med hem så man kunde vara med varandra hela tiden i princip. Hoppas på att få se honom lite mer den här veckan, kanske ta en fika eller något men vet aldrig. Hur som helst, pappa du är bäst!!


Första ljuset tänt




Kommentarer
Postat av: Marielle

Du får ju mig å börja gråta när du skriver sådär :(

2008-12-01 @ 11:26:10
Postat av: Emelie och baby Julia

Gummsan, verkligen inte meningen. Det stod inget namn men jag gissade faktiskt att det var du, men man kan ju aldrig be to sure! Love you!

2008-12-02 @ 10:54:18
URL: http://emmsss.blogg.se/emms
Postat av: Emelie och baby Julia

Gummsan, verkligen inte meningen. Det stod inget namn men jag gissade faktiskt att det var du, men man kan ju aldrig be to sure! Love you!

2008-12-02 @ 10:54:20
URL: http://emmsss.blogg.se/emms

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December