Happy måndag.

{ 2008-11-2421:13:58 } Dagbok | 0 kommentarer


Hmm.. Ja vad kan man säga om dagen som varit?! Vi var hemma och mös på hela förmiddagen, jag tycker det är otroligt mysigt att mysa hemma när det är snöstorm tex. Jag får så härlig känsla i magen. Sen klockan två så bar det av mot Haninge eftersom det var mammaträff idag, innan dess så åt vi lunch på något så fint som McDonalds. Jag har inte haft lust att laga mat idag alls. Mammaträffen var väl okej antar jag, Julia hade kul med alla leksaker i alla fall. Honom somnade i bilen när vi åkte därifrån fast hon redan hade sovit sina två tupplurer för dagen. Vi åkte hem till Timothys föräldrar på middag, det serverades nudlar med någon slaga kyckling och grönsakssås till, mums! Timothy åkte iväg till träning klockan halv sju ungefär man jag och Julia stannade kvar. Ibland så kan det vara ganska skönt att ha någon annan som tar hand om så man kan kolla på ett tvprogram utan att bli störd. Jag tittade på "Unga Mödrar" medans Julia lekte med farmor och farfar. När Julia började bli trött så skjutsade farmor hem oss, skönt att inte behöva ta sig kommunalt hem i det här vädret (jag tycker om vädret när man sitter innne i mysbyxor och tittar ut men inte lika mycket när jag måste åka buss i det!) Väl hemma så togs det på pyjamas på lilla prinsessan, blev lite mys i soffan, sen välling och sängen. Julia har blivit så himla duktig, man märker verkligen att hon blir äldre och äldre. Förr i tiden så kunde man inte lägga ner henne i hennes säng förens hon sov men nu lägger jag ner henne efter att hon ätit färdigt sen somnar hon helt själv i sin lilla säng. Vår prinsessa börjar verkligen bli stor nu!
Nu ska jag göra mig i ordning för sängen så att det bara är att krypa ner när Timothy kommer hem. På sätt och vis hoppas jag att jag mår lika konstigt imorgon på morgonen så att Timothy stannar hemma igen. Det är så mysigt att ha honom hemma, man kan göra allt det där som man inte hinner på helgerna. Imorgon ska min älskade ta bort en visdomstand också, stackarn!

Hoppas ni alla haft en mysig måndag!

     
Julia på mammaträffen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December