Jag och Timothy har ett riktigt kladdmonster

{ 2008-11-1021:40:08 } Dagbok | 0 kommentarer


Mammaträfen var mysig, vi åkte dit fast det regnade när vi skulle dit. Jag övervägde att stanna hemma men det är bra får Julia att få lite frisk luft varje dag tycker jag.
Julia röjde runt som vanligt men idag var det en annan liten tjej där som var äldre än Julia och hon röjde ganska bra hon också. Dem hade läragåvagn där och Julia sprang runt med den.
Julia somnade så fort vi kom utanför dörren. Vi satte oss på bussen mot Gullmarsplan för att sedan möta Timothy och åka och handla. Men när vi åkte från Brandbergen så var han redan i Gullmars så han började åka mot oss och vi möttes upp i Trollbäcken Centrum. Vi skulle åka till Willys och på vägen dit så åkte vi förbi Vegabaren (för er som inte vet det så är det Sveriges ungefär bästa hamburgebar, men dem har massa annat gott där också). Precis när vi skulle åka förbi den så sa Timothy "vad konstigt det känns att bara åka förbi Vega..." Det var han som fick välja Willys, antingen den i Haninge eller den i Sickla. Nu när jag tänker efter så tror jag att han valde den i Haninge med flit bara för att vi skulle kunna äta på Vega.
Timothy släppte av mig och Julia hemma och åkte sedan iväg på träning.
Julia åt grönsaksrisotto med kalkon och cranberry till middag, mums! Hon fick en egen liten tallrik att äta ifrån också, hon tycker det är så himla kul att kladda själv. Vi satt vid matbordet i kanske en halvtimme och när vi var klara så såg hon ut som ett riktigt kladdmonster. Tappade upp ett bad till henne, det är så himla synd att vi inte har badkar här hemma. Hade vi det så hade jag tagit ett bad med henne, hur mysigt som helst.
Julia sov ganska sen middag så hon var inte på sovahumör efter badet som hon brukar. Hon och jag drog fram alla leksaker och kröp runt och latjade till klockan nio, då somnade hon som en stock. Jag älskar verkligen Julia, hon gör min och Timothys dag!

Nu ska jag äta apelsin och titta klart på CSI tror jag, sen är det sängen som gäller. Känner mig också helt slut efter en timmes lek med Jullan! Bjuder på lite bilder på vårat kladdmonster!


        
Vårat lilla kladdmonster!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December