Julia 9 ½ månad - 7600 gr 68 cm

{ 2008-11-0620:25:31 } Dagbok | 0 kommentarer


Började dagen med BVC-tiden, Julia väger nu 7600 gr och är 68 cm lång. Hon växer precis som hon ska, följer sin lilla kurva. Julias BVC-sköterska  heter Maja och hon är verkligen är hur gullig som helst. Vi pratade om lite allt möjligt, blir så glad när andra människor är på det humöret för jag är ofta det. När vi kommer ut, vem är där om inte Timothy. Han borde vara på jobbet så förstå att jag blev överaskad. Dem hade frågat honom om han kunde jobba natt och som den bästa anställda han är så svarade han ja. Timothy borde bli årets arbetskamrat eller något, han ställer verkligen alltid upp.
Vi åkte till Farsta C och åt lunch tillsammans, det blev falafeltallrik för mig och kebab för Timothy.
Eftersom jag och Julia har varit hemma i två dagar och Julia har blivit mycket bättre så kände vi att det var dags att träffa lite folk. Vi gick till Öppna Förskolan i Dalen för att leka, sjunga och umgås. Dem hade en sån där "lära-gå" vagen där och Julia sprang runt med den som en liten raket, hon är för go! När vi hade klätt på oss och kommit ut så somnade Julia i vagnen direkt, hon somnar alltid när vi har varit på något sånt där, det är som hon verkligen tömmer sin lilla kropp på energi. Jag gick till GLoben och handlade nya lakan, kände att det var dags för det, vi har växlat mellan samma två sett i jag vet inte hur länge. Blev helvita för jag tycker det så frächt ut.
Som jag skrev tidigare så hade jag ju tänkt att städa, blev inte så mycket av det! Var tvungen att laga mat och sen så var jag alldeles för trött. Jag hann i alla fall tvätta lakanen och dynornas överdrag till soffa och fåtölj. En liten bit på väg men det är ju långt ifrån klart så det blev till att boka tvättstugan imorgon igen. Imorgon måste bli en städeftermiddag för mig eftersom hela tjocka släkten kommer hit på lördag.

Dagens glada nyhet blir att jag har fått en plats i Eagles igen, jag är helt överlycklig. Eagles '09 kommer vara grymma och jag är så glad att jag än en gång får vara med om det. Det är under Eagles vingar som jag trivs som bäst.

Nu ska jag hoppa in i duschen för det känns som om jag inte har duschet på 100 år så som jag har flängt runt idag. Sen väntar mys på soffan med Timothy innan han ska åka kl elva. Vi har köpt choklad och grejer, don't you just love it?!
Sov så gott så ses vi imorgon!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December