Kalaset.

{ 2008-11-0820:51:53 } Dagbok | 0 kommentarer


Det blev hur lyckat som helst kan jag ju bara säga.
Mamma, Sverker och födelsedagsbarnet kom hit vid ett, då var det bara att sätta igång med pannkakstårta. Jag vispade grädde och mamma fixade själva tårtan. Dem hade med sig bullar från Örebro också, vilket kalasbord det blev.
Kl två så började folket strömma in, jag trode helt allvarligt att inte att det kunde få plats så många människor i vår lilla lägenhet, men det gick.
Julia fick också en liten kompis, det var inte bara vuxna, lilla kusinen Hugo kom också. Han fyllde 1 år 12 oktober så han är lite mer än tre månader äldre än Julia. Det var verkligen kul och se dem leka nu, dem leker liksom verkligen med varandra. Förut så satt dem typ bara och tittade på varandra men nu så hade dem verkligen roligt. Dem röjde runt och ett tag så satt hela kalaset och tittade på dem, varför blir det alltid så?!
Ludde fick jättefina presenter också, bla en elgitarr. Det är inte dumt med många syskon.
Efter kalaset så var det dags för middag, men eftersom vi inte riktigt var sugna på att laga mat efter all tårta så betsämde vi oss för att gå och äta. Vi beställde bord på thai-stället Orkidé på söder där moster René mötte upp oss. Mumsigt var det, men starkt. Lite för starkt, det slutade med att jag åt från Timothys tallrik. Till efterätt blev det friterad banan med vaniljglass, mums mums!
Nu är vi hemma hos oss igen, vår lilla familj + mamma, Sverker och Ludde. Dem ska sova här, det är verkligen helt fullt här hemma haha.. Ska kolla på TV och mysa på, inte så ofta dem är i Stockholm.
Hoppas ni alla har haft en lika bra dag som jag har haft! Här kommer några av dagens pics..

           

  

           




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December