"Unga mödrar Sverige"?

{ 2008-11-1721:36:33 } Dagbok | 0 kommentarer


Då var den här dagen över också! Vi var hemma hela förmiddagen, åkte hemifrån vid två tiden. Då begav vi oss mot Haninge för att gå på mammaträff. Dem hade babymassage den första timmen och eftersom min lilla gullunge inte kan ligga stille så fick hon leka istället. Vi har ju gått en babymassage kurs förut (på Xist, dem var så himla bra och saknar det hur mycket som helst) så jag satt bara och lyssnade lite på vad dem sa för att friska upp minnet. Masserade Julia lite nu på kvällskvisten för att hon skulle slappna av, vet inte om det hjälpte faktiskt. Men men..
Jag kollade lite halvt på "Unga mödrar" på femman (för er som inte vet vad det är så är det en dansk dokumentärserie)medans jag lekte med Julia, jag följde den serien förra året när jag var gravid. Förra året när jag tittade så blev jag lite rädd nästan för jag tänkte tänk om mitt liv kommer att bli så. Nu vet jag att så inte är fallet och jag blir lite besviken när dem bara visar familer där det verkar som om allting går åt pipsvängen. Tycker att dem borde göra en sån serie i Sverige också, det skulle vara himla kul. Dem har ju gjort serier som "Barnmorskorna" och "Singelmammor", dags för ett "Unga mödrar Sverige" tycker jag.
Nu ska jag kolla klart på fotbollsgalan och sen hoppa i säng, det är påfrestande att krypa runt på golvet och leka..
Sov gott så hörs vi imorgon!

     
Julia 081117




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December