Hittade overall!

{ 2008-11-0322:04:26 } Inköp | 1 kommentarer


Hittade overall till Julia idag, åkte till Små Gordorna vid Fridhemsplan för dem har så himla fina grejer. Hade världens bästa expedit som hjälpte mig, det är mycket roligare att shoppa när man har en trevlig expedit. Det blev en svart overall av märket mikk-line (massa bra reflexer på den och så) och sen en rosa vintermössa av märket reima. I februari fick jag en overall av Julias farmor, en hur fin som helst av märket reima, men den är alldeles för stor så hon kommer kanske kunna ha den till hösten nästa år liksom. Riktiga vinterkläder behövs verkligen nu när kylan börjar komma, jag hade liksom vinterjackan på mig idag.


Julias fina overall och mössa



Efter att vi varit och handlat så åkte vill till Brandbergen för att gå på "ung mamma träff", något som Jennie drog med mig på förra veckan. Man sitter och pratar om det mesta och gosar med bebisar, hur mysigt som helst. Alltid lika kul att träffa andra i samma situation som man själv också. Även om jag har gått mamma-grupp på vårat BVC så är det liksom inte riktigt lika kul när alla är 30+.
På vägen hem så handlade jag till middagen, det blev lax med sallad och kikärtor i citron och örtdressing (kikärtorna kom från Go Green, dem har riktigt bra röros, värda att prova).
När vi kom hem så åkte Timothy iväg på träning nästan direkt, lite tråkigt, men ska man vara bäst så måste man träna liksom. Det var typ precis när TImothy hade gått som det som ingen mamma vill ska hända hände. Julia blev sur för att jag tog bort en sladd från henne och nu för tiden så har Julia börjat att ställa sig på knä och släng sig bakåt när hon inte får som hon vill. Jag brukar hinna fånga henne i ena armen, men inte just den här gången. Det sa bang och sen grät min lilla tjej i 30 minuter. Jag visste inte vad jag skulle göra, det var verkligen som en mardröm. Jag ringde 112 efter 15 minuter för ingenting jag gjorde hjälpte, jag var så himla hjälplös. Julia bara skrek och skrek, hon var så himla ledsen. Damen som jag kom till när jag ringde 112 satte mig i TELEFONKÖ för att vi skulle få en bedömning om vi verkligen behövde ambulans. Inte alls kul när man har en liten bäbis som är helt förkrossad, jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Efter ett tag kom jag i alla fall fram till en sjuksköterska, hon gav mig massa tips på vad jag kunder försöka med för att få henne att lugna ner sig, ingenting fungerade! Tillslut så frågade hon om jag kunde gå över till en granne som kunde hjälpa mig, men det var ju liksom inget lönt med eftersom inte Julia känner dem och då skulle hon troligen bli ännu mer ledsen eftersom jag lämnade bort henne till någon som hon inte kände. Det slutade med att jag ringde till Timothys mamma som kom som en räddande ängel. Det är tur att man har personer runt omkring en som ställer upp till 100%.

Nu sover i alla fall min lilla älskling och jag ska också krypa ner i sängen, är helt slut efter kvällens bravader. Hoppas ni haft en bra dag! God natt!

     
Min lilla ängel 9 månader och 14 dagar




Kommentarer
Postat av: Jennifer P

Gud vad fin hon är Emms. Ni är så söta : )

2008-11-04 @ 13:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December