BodyPump och thaimat framför TV:n, riktigt fredagsmys

{ 2008-10-3121:14:21 } Dagbok | 1 kommentarer


Fredagen började med BodyPump på SATS i Farsta C, jobbigt som tusan. Lämnade in Julia på MiniSATS, himla bra påhitt det där. Passet började elva, typ mitt i hennes naptime tyvär. Själva grejen med MiniSATS är att man kan lämna in sina barn där, sin på IKEA, och om det är så att barnet blir ledsen av någon anledning när man tränar så ropar dem på en i högtalarna så får man komma och trösta. Dem ropade inte på mig en endaste gång faktiskt men när jag kom för att hämta henne så såg man riktigt hur trött hon var och hon brast i gråt när hon såg  mig. Trösta trösta, på med overallen och sen ner i vagnen. När jag kom utanför dörrarna så sov hon. Snacka om slagen hjälte!
När vi kom hem var Timothy redan hemma, dag för helgdag idag och han slutade tidigt. Julia sov fortfarande i vagnen så vi passade på att slappa lite.
När hon sen vaknade igen var det fullt röj, alla lekser ut på en gång och krypa runt som en duracelkanin skulle man kunde säga. Det är helt otroligt vad jag älskar den här lilla människan, hon gör min dag. Kan inte komma på riktigt vad jag gjorde med mitt liv innan hon kom, hon har liksom kommit att bli mitt liv och nu kan jag inte tänka mig mitt liv utan henne. Visst det är jobbigt ibland och jag kan säga att jag mycket gärna skulle vilja sova en hel natt någon gång, men när hon vaknar på morgonen, ger mig en bamsekram och ett leende så spelar det liksom ingen roll längre.
Pappa kom förbi en sväng också. En hylla i vardagsrummet ramlade ner för ett tag sen och eftersom vi inte har fått våra rumor ur vagnen och fixat det så blev det helt plötsligt lite brottom med det nu eftersom vi ska visa lägenheten imorgon och då vill man ju att den ska vara på topp. Nu är det snyggt i alla fall.
Timothy hade träning ikväll också så jag och Julia var ensamma hemma och mös på. Tände lite ljus och låg på soffan och lekte, myspys på hög nivå kallar jag det.
När Timothy kom hem så hade han med sig thaimat, jag vägrade gå ut och handla i det här vädret (äkta Sverigeväder). Mums, mums..

Nu ska jag mysa lite mer i soffan, även langa lite Juliabilder.. Enjoy!!

        




Kommentarer
Postat av: Michis

Svar:

Hej, ja jag kan hjälpa dig. Om du mailar min din msn så kan vi prata där. Lite lättare :o)

2008-11-01 @ 10:06:49
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December