Första dagen själv.

{ 2009-08-2009:30:34 } Julia i ord | 0 kommentarer


Idag klockan nio lämnade jag Julia på dagis helt själv för första gången. När vi kom dit så möttes vi av gulliga Nadine (en av de större tjejerna på Julias avdelning!). Det första hon sa var att hon ville leka med Julia och så fort jag satt ner henne på marken så tog Nadine henne i handen och dem sprang iväg tillsammans. Så himla söta, det nästan kom en tår ska jag säga er.
Satt en stund på gården för att se att hon lekte vidare och inte var ledsen. Efter ungefär fem minuter så kom fröken Sussane fram och sa att det verkade gå så bra för Julia att jag kunde säga hej då och gå hem. Då slog det mig att jag verkligen för första gången skulle lämna min lilla bebis helt själv. Klart jag har lämnat henne förut men det har ju varit med barnvakter som morfar, farmor eller Fanny t ex, inte alls samma sak.
När jag skulle säga hej då så satte jag mig på marken framför  henne, sa att mamma skulle gå hem en stund men att hon fick vara kvar och leka. Julia nickade och jag frågade om jag kunde få en hejdåpuss, det fick jag och sen så sprang hon iväg med Nadine igen. Hur gulligt som helst..
När jag gick hem så kändes det helt konstigt, vad ska jag göra idag liksom. Tror att det blir till att tvätta lakan och städa. Kanske dra iväg till Globen och handla lite saker, vad annars finns det att göra liksom. Vänner här på här hemma också, kollar för typ miljonte gången, jag tröttnar aldrig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December