Ny dator.

{ 2009-08-2620:09:19 } Dagbok | 0 kommentarer


Såhär på kvällskvisten så kommer ett litet inlägg från nya datorn. Helt konstigt att skriva på den för knapparna sitter på andra ställen än vad man är van vid. Eller inte andra ställen såklart men de är olika stora...
Idag var jag som sagt på bibblan med Fanny och Michis, vi lånade massa böcker och satt sen på Waynes i typ tre timmar. Vi läste, skrev och planerade. Längtar tills jag kan skriva om vad som händer och sker här på bloggen, ska bli så skönt att dela med sig.
Jag och Michis gick en snabbis på stan då Fanny hade arbetsintervju och jag handlade jeansleggins till mig själv och strumpor till Julia. Imorse när jag skulle sätta på henne strumpor så upptäckte jag att Julia i princip bara har rosa strumpor, mindre kul att sätta på de till hennes fina röda outfit för dagen. Hittade i alla fall ett gäng på Zara.

Julia ligger inne i sin säng och försöker sova, hon har lite svårt med det nu när hon går på dagis. Vet inte om det kanske är att hon har lite separationsångest, eller hom det är så att det är alldeles för mycket intryck på dagarna. Svårt att veta det där tyvär, man kan bara finnas där för den lilla prinsessan. Får se när hon somnar ikväll, beroende på det så får vi se om det blir dagis imorgon. Inte så kul att gå till dagis och vara helt trött liksom. När jag och Timothy ändå är hemma kan hon lika gärna vara här med oss liksom. Känns lite tråkigt att hon ska vara hemma när hon precis har börjat men manv ill ju inte att dagis ska förknippas med ett ställe där man är trött och inte alls vill vara på. Dagis ska vara ett ställe där man har roligt och vill vara hela dagarna.
Imorgon är också planen att vi, jag och Michis ska baka muffins till Fannys fest. Tror kanske att vi ska föra bottnar till tråtan tills på måndag också. Mycket kommer det vara att göra... Nu sover Julia så det kanske kan bli dagis imorgon i alla fall, vi får väl se om hon vaknar i natt.
Jag är ju som sagt också döförkyld. Näsan rinner, ont i huvudet! Ingen feber dock så tror inte att det är något allvarligt, typ svininfluensan. Timothy kommer alldeles strax hem med lite cocacola och choklad till mig, han tyckte jag skulle ha det när jag är dålig. Jag har världens bästa pojkvän, sambo och far till vårt barn!




Hon är så söt när hon sover




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December