Sista dagen som bebis.

{ 2009-08-1620:00:58 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag har varit Julias sista dag som bebis, eller i alla fall lite för mig. Imorgon så börjar hon dagis som ni säkert alla vet. Då kommer hon gå under benämningen "dagisbarn". Hennes väska är packad med extrakläder, regnkläder, stövlar, papper som ska vara med och kort att sätta upp på hennes hylla. (Alla kläder är även märkta, sånt är viktigt har jag förstått!)
Det är helt sjukt, igår när jag var på väg hem så satt jag och undrade var ett och ett halvt år har tagit vägen. Jag har älskat tiden som hemmamamma, har njutit i fulla drag. Bu snart så går jag ju tillbaka till verkligeheten som arbetare på Hemtex. Tror det har varit bra för mig att jobba lite helger, så man kommer igång lite långsamt, inte köra igång på max direkt.
Gud, jag kan inte fatta att hon är så stor att hon börjar dagis nu. Har kommit på att jag är nervös också, känns lite som om man kommer att vara under lupp de kommande veckorna. Innan dem känner en först och främst, men också för att man är ung förälder. Kände ju det direkt när vi kom in på mötet i tisdags, alla andra var minst tio år äldre än både mig och Timothy. Kände riktigt hur dem granskade oss. På något sätt så är jag inte orolig i alla fall, vet att Julia är en utav de finaste barnen som går på denna jord. Tror att vi kommer att klara det här galant vi tre.
Var ju på jobbet idag också, har helt glömt bort det. Var inte alls mycket att göra idag, så lite att jag t om hann med att städa i vårat personalrum på slutet. Har också kommit fram till att jag tycker det är ganska skönt att jobba, känns som om jag drar mitt står till stacken här hemma skulle man kunna säga. Nu ska jag kolla på lite film, Timothy skjutsar Fanny till Thorildsplan och handlar lite godis på vägen. Love my man!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December