Jul = ledig?!

{ 2009-12-2710:05:53 } Dagbok | 0 kommentarer


Julen har varit underbar, vi har firat med vänner och familj. Har i och med det blivit ganska dålig, eller väldig dålig uppdatering. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det och tänker nu skriva några rader.

På julaftonsmorgon så var vi som sagt samlade här hemma. Vi åt god julgröt och köttbullsmacka. När det var dags för Julia att sova middag så satte vi oss i bilen och åkte mot Örebro. Julia sov nästan hela vägen och jag tittae på Vänner.
Väl framme så möttes vi utav ett julpyntat hus, levande ljus och underbar familj. Vi satte direkt igång att göra oss lite fina och sen var det Kalle Anka som gällde. Vi drack glögg, julmust och åt varsin lussebulle.
När Kalle var slut så vankades det julbord. Alla läckerheter hade samlats på ett och samma ställe och man skulle kunna säga att vi befann oss i himmelriket ca en och en halv timme.
Nu skulle det öppnas julklappar. Vi fick så mycket fint och Julia bara överröstes med paket. Älskade lila prinsessan hade det helt underbart. Några av sakena vi fick var fina lycktor, jag fick massa Vännerboxar, Timothy fick sexiga röda underkläder som JAG ska ha på mig (detta av min syster Fanny). Vi fick så mycket fint och vi tackar alla så mycket.
Vi kollade på lite film medans Julia somnade och sen spelade vi Rita och Gissa. Jag och Timothy brukar alltid vinna på det men det var inte våran dag. Vi förlorade, kors i taket. Sen blev det sängen.
Jag fick sovmorgon. God frukost och sen lite mys innan det efter lunch bar hem till Stockholm igen.
Vi var hemma i två minuter, lämnade julklappar och hämtade nya som skulle ges bort. Hämtade upp Plutten och så bar det av ut till Dyvik.
Där fick vi massa fina klappar igen, Julia fick bla skridskor och en hockeyhjälm (hur ballt är inte det liksom). Vi åt traditional christmasfood, kalkon med stuffing, potatismos, lingon, sås och majs. Det var sjukt gott och jag önskar jag kunde äta det i princip varje dag. Åkte hem efter god äppelpaj med vaniljglass.
Igår så var jag inne i stan med Fanny och handlade ett och annat på melladagsrean. Det var länge sedan jag handlade till mig själv faktiskt. Åkte sen hem till pappa och fick mat där. Vi åkte och handlade mat till kalaset som vi ska ha idag och sen kollade vi på Gladiator en stund. Jag bakade bottnar till dagens tårta men jag vet inte riktigt hur de blev. Kanske ska göra om allt idag igen? Eller så köper jagbar bottnar så gör man två tårtor vad säger ni om det.
Nu ska jag snart iväg och handla det sista till Timothys och pappas presenter och sen så blir det hem och laga mat. Underbara Michis kommer hit och ska hjälpa mig. Klockan fem kommer gästerna, full rulle med andra ord!




Tomten kom med klappar







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December