Lista!

{ 2009-02-2317:42:28 } Dagbok | 2 kommentarer


Blev utmanad av Nicole och lilla Chloe att göra lista, kul kul!


När fick du reda på att du var gravid? I April 2007

Blev det en chock? Yes, fast jag kände det på mig

Hur gammal var du?
 20 år fyllda

Hade du mycket halsbränna?
 Ingen halsbränna alls faktiskt, tack gode gud för det. Har hört att det är riktigt jobbigt!

Spydde du mycket?
 Jag spydde bara någon gång i slutet när Julia låg konstigt i magen, gör dem det så kan dem tydligen trycka på någon nerv som gör att man mår illa. Visste inte att dem kunde göra det förens det hände.

Hade du mycket foglossning?
 Skulle jag väl inte vilja säga

Ditt sf mått som störst?
 I vecka 33 var måttet 33 cm, tror det var som störst

Har du fått bristningar?
 Många tyvär, men jag har en vacker dotter så det gör mindre faktiskt.

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
 Jag och Timothy tog reda på att det var en tjej

Vad hoppades du på?
 Jag hoppades på att vår lilla flicka skulle komma ut frisk bara!

Gick du över tiden?
 Ja, Julia är född i vecka 41+3. Gick alltså ca två veckor över tiden.

Födde du för tidigt?
 Nej.

Hur var förlossningen?
 Förlossningen var normal, värkarna satte igång 05.00, hon är född 23.32. Vi kom in till BB klockan 17.40. Hade värkar under hela dagen.

Blev du sydd?
 Ja, sex inre stygn och två yttre.

Dragen med sugklocka?
 Som tur var inte!

Hur många var inne i förlossningsrummet?
 Det var jag, Timothy, barnmorska (Charlotta Ollson) och en sköterska (Eric någonting..)

Hade du någon nära med dig?
 Timothy! Fanny och hennes kompis satt ute i väntrummet och min pappa kom upp när allting var klart.

Vilket BB födde du på?
 Bästa SÖS!

Hur stor var bebisen?
 Julia vägde 3700 gr och var 50 cm lång. .

Vad fick den heta?
 Julia Elisabeth May

Var allting värt det?
 Det var värt det gånger 1000. Jag skulle inte tveka att göra om det någonsin!!




Julia 17/1-08, bara några minuter gammal





Kommentarer
Postat av: Cassandra

Så himla söt och så liten :D tänk att pluttan på bilden är över 1 år nu :D

2009-02-23 @ 19:24:45
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

:) Rolig lista!

2009-02-25 @ 09:30:52
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December