Myshelg!

{ 2009-02-2220:41:59 } Dagbok | 0 kommentarer


Vi har varit med ML verkligen hela helgen. Dem sov ju hos oss på fredagen och sen på lördagen så skulle vi till Andys lekland i Sickla. Vi gick in till Söder efter att barnen ätit lunch så att dem somnade i vagnen. Sötnosarna somnade som små änglar. Vi gick in på Lindex i Ringen och Michis köpte en overall till Leon. Vädigt fin, grå med vita stjärnor och grönt foder. Sen skulle vi hoppa på 74an, när dem kom så var det en klumpvagn (en väldigt stor och fet vagn) på och en rulator. Vi fick inte plats, eller vi fick men chafören vill inte köra när vi stod så. Vi fick gå av och eftersom inte nästa buss gick förens 20 minuter senare så började vi vandra. Vi gick i princip halva vägen innan vi hoppade på nästa buss. Snacka om att vi gick mycket. När vi kom till Sickla så höll vi på att dö utav hunger. Vi delade på en suchis och kycklingspett med ris, mums vad gott det var. När vi kom upp till Andys så mötte Timothy oss där. Vi gick in och träffade alla från min andra mammagrupp, jag kallar gruppen den gamla mammagruppen eftersom alla är typ 15 år äldre än mig och Timothy. Vi typ hälsdae bara på dem, det var meningen att vi skulle umgås men det varkade som om dem mest ville sitta och prata och vi ville ju leka med våra barn när vi var där. Vi åkte rutchkanor och lekte i bollhavet, det var verkligen jättekul. Efter Andys så var det dags för mellis till de små, vi satte oss och tog varsin smoothie och gav barnen frukt. Det bestämdes att Michis skulle sova hos oss igen eftersom hennes mamma och hennes man skulle ha middag hemma. Vi handlade god mat till kycklingwok och så åkte vi hem och började med maten. Det var jättegott och när vi ätit klart så lekte vi mer med barnen. Vi tog fram chips till melodifestivalen och barnen somnade strax efter åtta. Jag har ju sagt att jag inte ska kolla på delfinalerna för  jag tycker att det bara är tråkigt som dem fiskar pengar från tittarna, sen tycker jag inte om programledaren heller. Det var inget bättre på TV och det var faktiskt ganska kul och sitta och klaga. Vu tyckte i alla fall att det var rätt låtar som gick vidare till Globen. Var lite besviken på BWO bara!
Idag så tog vi det lugnt på morgonen, gjorde american pancakes och bara mös på. Efter lucnh så skjutsade vi hem ML eftersom dem skulle till Leons pappa och fira Leons födelsedag.
Vi åkte till IKEA, jag somnade i bilen på väg dit haha... Vi började med lunch till oss, köttbullar med potatis och brunsås (ett måste på IKEA). Vi inhandlade lite ljus och blomma till badrummet, sånna där praktiska saker som behövs. Efter det så åkte vi till Babyland. Skulle kolla på vagn faktiskt! Jag älskar ju vår Bugaboo Bee verkligen men när det är såhär mycket snö så är den tyvär inte den mest praktiska. Vi inhandlade i alla fall en grå Urban Jungle. Vi har kollat på begangnade men liksom inte hittat någon vi har gillat. Känns hur bra som helst eftersom vi nu inte behöver slita så otroligt mycket på Bugaboo:n, den vill man ju ha fin till våren/sommaren. Jag trode liksom inte att det kunde bli såhär mycket snö i vår stad men tydligen så kan det de.
Nu ska jag göra mig i ordning för sängen, trött efter träningen. Även fast jag typ inte gjorde någonting kändes det som, kunde bara bygga ett bygg tyvär. Men imorgon så är det träning igen och då tar vi nya tag. Kan verkligen inte fatta att det bara är tre veckor kvar till DM, känns helt otroligt. (by the way Helena, du måste mejla uppg. så att jag kan sätta in pengar till dig!!!)
Sov så sött allesammans så lägger jag upp bilder på nya vagnen imorgon! Krams





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December