Myskväll!

{ 2009-02-1721:20:11 } Videos | 2 kommentarer


Lagade god middag till oss ikväll. Michis pratade om spagetti med tomatsås med köttbullar i igår och jag blev bara så sugen så det var vad som stod på menyn idag. Timothy kom hem vid fem och då satte jag igång. Han tog hand om vår lilla sjukling medans jag stod vid spisen. Klockan sex ungefär var maten klar och vi satte oss till bords med levande ljus. Kände för en riktig myskväll. Märktes på Julia att hon tyckte att det var skönt också. Äta tillsammans allihopa och bara ta det lugnt.
Halv sju kollade jag på Unga Mödrar medans Timothy gjorde disken. Efter det fick Julia på sig pyjamasen och vi satt och tog det lugnt i vardagsrummet med levande ljus. Jag tänder alltid levande ljus på kvällen innan hon ska gå och lägga sig, tycker att det sprider som ett lugn innan sängen. Klockan åtta så gick vi in till sovrummet och Julia fick välling. Hon somnade nästan direkt den lilla gullungen. Vi har ju lagt telefonkataloger under hennes sängsben vi huvudet så att hon ska komma upp lite och inte hosta så mycket, tycker faktiskt att det fungerar. Det tillsammans med hostmedevcin verkar göra susen.
Jag ska börja blogga lite på engelska här i bloggen också faktiskt. Timothys släktningar borta i USA läser nämligen min blogg och nu har jag fått önskemål om att få lite på engelska. Vi får väl se hur det går, engleskan är lite ringrostig (i alla fall skrivandet), var ju några år sedan man gick ut gymnasiet liksom. Inte som om man har vanan inne men det kommer väl tillbaka ganska snabbt hoppas jag.
Bjuder på en Juliamovie innan jag drar mig tillbaka, enjoy!



Här äts det middag för fullt!






Kommentarer
Postat av: CCJ

Gud så söt hon var på videon :D Hon ser grymt stor ut :D

Kramar på er alla

2009-02-17 @ 22:09:01
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Nicole - mamma till C

va lugnt & stilla hon äter :)

2009-02-18 @ 09:43:00
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December