Barnvakt.

{ 2009-01-2221:10:31 } Dagbok | 2 kommentarer


Idag satt jag och Julia barnvakt till Leon medan Michis var på arbetsintervju. Det gick hur bra som helst, Julia sov en timme av två så då kunde jag konsentrera mig på Leon. Han är en sån gå kille. När Julia vaknade så satt både i min famn och åt äppla. JUlia var riktigt duktig på att dela med sig av mamma, trode hon skulle bli svartis och så men det blev hon inte. När Michis kom tillbaka så var det tänkt att vi skulle åka till en affär i Barkaby men eftersom det var så pissigt väder så stannade vi hemma. Jag behövde ju packa också (är fortfarande inte klar, jag hatar att packa!). Klockan fem kom Timothy hem och då hade vi tänkt att vi skulle åka och handla mat på Willys men eftersom vi alla var vrålhungriga så blev det pizza istället. Vi åkte ner till Hammarby Centrum och åt på pizzerian där, den är verkligen jättebra. Efter maten kollade vi på Unga Mödrar, helt sjukt att man blir som beroende av det programet. Klockan kvart i åtta så skjutsade Timothy hem ML och jag gick och la Julia. När Timothy skulle laga välling till Julia innan han skulle gå så kom han och visade mig vår ketchupflaska, det var helt konstigt uppsväld och jag trode att den hade legat i bilen och typ frusit från att ha varit med till Timothys jobb till lunchlåda eller något sådant, men icke. Timothy berättade skrattande att han på natten hade micrat den när han skulle micra välling till Julia. Hur trött får man vara liksom?! Jag somnade i alla fall på sängen med Julia när jag la henne och vaknade nu när Timothy kom hem igen. Ville verkligen inte gå upp, men måste packa lite mer och sen så låg jag ju med alla kläder på mig.
Imorgon åker jag verkligen till Tyskland utan min lilla familj, känns helt jobbigt och jag vill helst inte prata om det. Kommer sakna dem hur mycket som helst! Blä, jag gråter typ redan nu! Hur ska det gå imorgon då när jag ska lämna dem på riktigt? Jag är jordens hönsmamma, toffel och  hemmavarg, så är det bara!


Myspys i fåtöljen



Delar på äpple





Kommentarer
Postat av: Michis

Det kommer gå så bra! :o)

Försök att fokusera på tävlingen nu och se till att vinna för sjutton!!! Good luck girl!



Och super tack för idag. Nästan livets godaste pizza för mig, kanske blev bättre när man var så hungrig?

Nästa gång blir det sushi.. jummi!



Krams på dig och familjen. (tack timothy också)

2009-01-22 @ 21:54:18
URL: http://michaelaslife.blogg.se/
Postat av: Coach L

Ha ha ha! Skrattar häcken av mig åt Timothy och ketchupen :)



Va inte nervös inför helgen! Kommer gå super, jag lovar. Om inte annat kan du få låna Nellie och snuffa på ;)



Syns imorgon!

Kram

2009-01-22 @ 22:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December