CCJ & ML

{ 2009-01-0321:56:01 } Dagbok | 2 kommentarer


Idag träffade jag och Julia först Cassandra och Josefin i Haninge C. Vi tog en promenad ner till babyland Cassandra handlade badmatta, Leon tycker det är jättekul att stå i badkaret när han badar hos dem och det kommer ju säkert Josefin också att göra sen så det var ett praktiskt inköp. Jag köpte en födelsedagspresent till Julia, lite djur som hon kan ha i badbaljan. Jag tycker dem hon har nu har blivit så äckliga. Sen gick vi till centrum och kollade lite. Där träffade vi Timothys och sen även Michis och Leon. Vi gick på Sabis och handlade mat och sen gick vi hem till CCJ och lagade mat. Eller jag lagade inte så mycket, men Michis och Cassandra gjorde. Det blev wok med kyckling och couscous. Det var riktigt gott.. Mästerkockar dem där två!
Julia och Leon röjde för fullt, tror verkligen att dem slet ut alla Josefins leksaker faktiskt. Josefin är ju fortfarande lite för liten för att röja men hon tittade på som bara den. Hon lär av mästarna skulle man väl kunna säga! Vi kollade på lite kameror som vi vill ha på nätet, jag har kommit på att jag önskar mig en systemkamera i födelsedagspresent. Vi pratade lite om Julias ettårskalas också, vad man ska bjuda på och inte. Fick se bilder på tårtor som Michis hade gjort och dem var SÅÅ fina. Hon har lovat att hjälpa mig göra Julias, snacka om ängel hon är.
Sen åkte vi hem till min pappa där vi skulle äta middag med min lillasyster och Daniel. Fanny ska åka till Dalarna och ta kökort imorgon så hon kan inte vara med på middagen imorgon. Det blev ungbakad kyckling med ris. Jennie och lilla Hugo kom också dit. Tycker Hugo har blivit så stor över jul, men det är ju där runt fem sex månader som det bara rusar iväg. Vi fick chokladfylld banan till efterrätt och det var inte dumt det heller.
Nu sover Julia i sin rosarandiga pyjamas, den är så söt, men jag har kommit på att jag måste köpa nya pyjamaser till henne (födelsedagspresent kanske?!). Dem hon har nu är för korta i armar och ben.
Nu ska jag kolla lite på hockey innan jag går och lägger mig. Det är JR VM och Sverige möter Slovakien i semifinal.. Heja Sverige!

           


           


        
Dagens pics på våra små änglar

(Jag har kommit på att jag ska försöka dra med min pappa till Smallkids på Söder på måndag också och se om han kanske vill handla lite födelsedagspresenter till Julia på deras mellandagsrea. I was told that it was good!)





Kommentarer
Postat av: Cassandra

Christofer tackar och bockar att du skrev om hockeyn annars hade han missat de typ :P Hahaha :D



tack för en trevlig dag :D

2009-01-03 @ 22:04:42
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Christofer

Man skäms ju lite att man inte hade koll på de :P Men nu har jag iallafall koll på finalen :D



vi tackar allla för igår :) Jätte trevligt. Vi får ta och fixa en middag någon gång och spela lite tvspel coh så :D skulle var agrymt kul :D

2009-01-04 @ 17:56:17
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December