Fixa och dona.

{ 2009-01-2111:11:37 } Dagbok | 1 kommentarer


Dagen började med att jag fick en bamsekram av Julia som sov sista "passet" i vår säng. Kan en dag börja bättre än så? Skulle inte tro det.
Vi har ätit frukost, jag har duschat, Julia har badat, jag har plockat undan och Julia har slitit ut det jag precis har städat undan. Det är helt otroligt vad hon är duktig att stöka till.
Idag så blir det en softar dag, bara jag och Jullbull. Tänkte att jag skulle handla lite till Tyskland, kanske växla pengar. Jag måste boka tvättstugan, hoppas den är ledig imorgon för det är typ enda chansen jag har. Kom precis på att annars får Timothy skjutsa över allt till hans päron eller min pappa så får jag tvätta där hela dagen imorgon. Grejen då är ju att tvättmaskinerna är så små så då tar det verkligen HELA DAGEN, det har jag ingen större lust med faktiskt. Men man har väl inget val, måste ha allting rent och fräscht till Deutchland och sen är det alltid könt att komma hem till rena grejer också. Kanske tom kan få Timothy att byta lakan, det vet man aldrig. Jaja..

Såhär ser i alla fall packlistan ut:

Pass
Dräkt (överdel, kjol, briefs)
Rosett
Vita låga strumpor
Tävlingsskor
Svart sport-bh
Rosa sport-bh
Home of champions-tröja
Svarta shorts med vita ränder
Badkläder
Handduk
Tävlingssmink
Vätskeersättning!
Pengar till en måltid per dag (i helgen).

Jag tänkte även att jag skulle handla schampo och balsam, nytt hårspray och mouse eller nått. Sen kommer jag säkert på massa annat också när jag är i affären, önska mig lycka till!
Nu ska jag laga lunch, som sagt så håller jag på att försöka få in Julia i nya rutiner och snart är det då dags för lunch. Det är jätteskönt att hon inte sover förens vid typ halv ett för det betyder att man inte behöver stressa på  morgonen för att hinna med allt innan hon ska sova först napen. Jag vet att det inte är så bra att hålle på att byta rutiner på barn och så men jag tror att det här blir till det bättre. När hon sen börjar på dagis så är det ju skönt att hon redan är inne i bara en nap för det är det enda dem får på dagis. Jobbigt att byta rutiner på äldre barn också tror jag.
Nej nu måste jag gå! Kram på er och ha en bra dag så hörs vi senare..

  
Prinsessan nu på morgonen





Kommentarer
Postat av: Michis

Hahah sötnos leker med servisen!!

Fan vad gulligt det ser ut!

2009-01-21 @ 12:50:26
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December