God natt.

{ 2009-01-0120:55:40 } Dagbok | 0 kommentarer


Det blev inte pizza till middag, vi bjöds på middag hemma hos Timothys päron igen (dem är för gulliga) eftersom vi fastnade framför Vänner-marathonet. Den serien är så himla bra.
Vi kom hem vid åtta ungefär, Julia skrek nästan hela vägen hem i bilen. Tror att det var för att hon satt för trångt! Timothys föräldrar har en mycket mindre bil än vad vi har. Eller i alla fall så är deras baksäte mycket mindre än vårat.
Nu har precis Timothy gått in med Julia till sängen för att försöka lägga henne för natten. Hoppas det går bra idag också. Hon är inne i ett så himla bra mönster nu. Såhär ser Julias schema ut just nu:

-Hon vaknar runt åtta - halv nio
-Sover igen vid elva
-Vaknar vid tolv och får då lunch
-Vi leker och har kul fram till typ tre
-Äter mellis vid tre
-Somnar igen vid fyra
-Vaknar vid fem
-Middag vid sex
-Leker, badar, tar på pyjamas efter det
-Julia somnar för natten mellan halv nio - nio

Det märks så himla väl på Julia att hon trivs att vara i bra rutiner. Hon vaknar med ett leende på läpparna och är mycket lättare att ha att göra med. Kan säkert bero på att hon blir större också men jag inbillar mig att rutiner hjälper till en hel del. Sen är det så att när ens barn mår bra och är på bra humör så mår man själv mycket bättre. Man blir mycket piggare och får mer ordning på grejer runt om kring. Man blir bra på att hitta lukor i vardagen där man kan göra tråksaker som städa tex. Lite tråkigt inlägg det här kanske men det känns så himla skönt just nu.

Nu ska jag kolla slutet på Parlamentet på 4an. Tycker Björn Gustafsson är så himla rolig och han är med idag! Sen hoppas jag att det är någon bra film på.. Tror jag ska poppa lite popcorn också!
Hoppas ni haft en bra dag ni också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December