Julia 1 år

{ 2009-01-1722:25:37 } Dagbok | 1 kommentarer


Jag har verkligen inte haft tid att skriva här känner jag, har haft så otroligt mycket att göra de senaste två dagarna. Tänkte att jag sammanfattar lite nu.

I fredags fyllde vår underbara dotter ett år! Vi började dagen med att sjunga för henne på morgonen. Eftersom Timothy började jobbet klockan sex på morgonen så gick vi upp vid fem och sjöng för henne. Hon tyckte det var jättemysigt! Hon fick paket som var väldigt poppis och sen så la hon och jag oss i sängen igen när Timothy gick till jobbet.
När vi vaknade igen var klockan halv tio och klockan tio så skulle Julias morfar komma och säga grattis. Hon fick en mössa av honom (resten av paketen skulle hon få på sitt kalas) och så mös dem på lite.
Efter att han gått så kom Emma, Julias gudmor. Gav Jullbull paket och sen så klädde vi på oss för att möta Michis och Leon som skulle hjälpa mig med tårtan. Vi skulle göra den från scratch så det var till att börja tidigt. Vi gjorde paus för lunch och sövande av barn men annat än det så höll vi verkligen på med tårtan från klockan typ tolv till klockan thugo i sex när jag var tvungen att åka på träning. Tack så mycket för hjälpen Michis, du är min stjärna.
När jag kom hem från träningen så väntade mys med födelsedagsbarnet och sen så kollade vi på Let's Dance. Julia somnade gott efter två timmar med mormor som barnvakt.

Idag, lördag, så var det dags för kalas. Jag, Julia och mamma åkte hem till min pappa så vi var där vid elva. Vi lämnade lite saker och sen begav vi oss till Farsta C för att handla lite till kalaset som inte handlats innan. När det var färdigt och vi även ätit lunch så var det dags att pynta. Min mamma är så himla duktig på det och vi var verkligen helnöjda.
Klockan två så började det strömma in folk. Det kom så mycket folk, jag tror att det säkert var 20 pers i pappas lägenhet faktiskt. Vi åt vår underbara tårta, brownies som Timothys mamma bakat och kakor. Drack kaffe och saft.
Julia fick hur mycket presenter som helst (ska lägga upp fina bilder imorgon tänkte jag). Jag tror att vi satt i en timme och öppnade presenter i alla fall. Alla barnen som var där tyckte att det var jätte roligt med papper och snören, även leksaker. Det blev så himla lyckat!
När vi hade städat och fixat hemma hos pappa så åkte vi (vår lilla familj), Daniel och Vivvi hem till oss. Här skulle lagas mat, pasta med tonfisk, och sen blev det chips framför tv:n. Det här har verkligen varit en heldag och Julia var helt slut. Skulle nog jag också ha varit om jag hade fått så mycket uppmärksamhet och det hänt så mycket på en och samma dag.
Nu är verkligen vår Jullbull stora tjejen, ett helt år. Det har gått så himla fort så jag kan inte förstå. Året som gått har varit det mest underbara i hela mitt liv. Jag är så lycklig och jag har det så bra, kanske låter som om jag skryter men så är det verkligen inte menat. Jag vill bara dela med mig till alla av min lycka och jag önskar alla där ute desamma!

Slutligen så vill jag tacka alla som har uppvaktat vår prinsessa de här två dagarna! Ni har gjort de här två dagarna till väldigt lyckliga dagar som vi kommer att se tillbaka och berätta om för Julia med glädje! Tack så mycket!
Special thanks går till Michis som hjälpte med tårtan och mamma som pysslade så fint hemma hos pappa. Ni är verkligen bäst!


Julia får paket på sängen


Julia får paket på sängen





Kommentarer
Postat av: Jamila och Chelsy

Vilken fin liten tjej!!!

2009-01-24 @ 23:03:50
URL: http://mommyj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December