Pulka i Haninge

{ 2009-01-0721:14:40 } Dagbok | 0 kommentarer


CCJ kom och hämtade mig och Julia halv tolv, Julia var trött som en apa så hon somnade i bilen. Precis enligt planen. Vi tog det lugnt hemma hos dem en stund. Vi mötte ML i centrum också och Leon sov också. Dem fick sova ut riktgit ordentligt. Sen så var det lunchdags. Leon åt, och Josefin också. CC åkte till Vegabaren och handlade mat till oss stora, gode gud så gott det var. Jag tror att dem har jordens godaste snabbat där faktiskt.
Sen bar det av ut i kylan. Josefin fick ha den lilla pulkan, hon låg där på en fårskinnspäls och bara hade det skönt. Så skönt att hon somnade faktiskt. Leon och Julia åkte i stora pulkan. Till en början så tyckte inte Leon att det var så värst roligt, men när pulkan började röra på sig så blev det annat ljud i skällan. Han och Julia stormtrivdes i pulkan, satt i den som små söta ljus. Vi gick till gropen i Haninge, där gick det med väldans fart ner för backen. (Mitt batteri i kameran tog slut så jag fick inte så mycket bilder, men både CC och M var där med sina så jag hoppas på att få från dem snart).
Sen gick vi hem igen, det var så himla kallt ute. Man vill ju inte att barnen ska bli som små isbitar.. Vi hade ju tagit på massa med kläder men när man inte rör så mycket på sig så blir man ju kall ändå. Vi kom hem, dem fick leka lite sen var det dags att sova middag för Julia och Leon. Vi gick en sväng till centrum för att dem skulle soman i vagn, Julia fick långa Josefins fina vagn eftersom jag inte tog med våran. Men det var ingen hit så det slutade med att hon somnade i bärsele på mig.
Timothy kom och hämtade oss för att sen skjutsa mig till träningen i Jordbro. Det sista jag sa till Timothy innan vi la på luren för att han skulle åka var "glöm inte mina träningskläder". Vad tror ni han gör? Jo, han glömmer dem. Så han fick skjutsa mig och Julia till Jordbro och sen åka hem och hämta mina träningskläder. Älsklingen är så duktig.
Träningen gick bra, känndes som om det var 100 år sedan man körde det mesta bara. Men bra gick det som sagt. Det är verkligen skönt att röra på sig ordentligt tycker jag. Sen så är det ju tävling om ungefär två veckor och det gör ju inte saken sämre!
Nej, nu ska jag göra mig i ordning för sängen. Imorgon blir det tidigt igen eftersom vi ska möta mammagruppen i Brandbergen kl 1200 för promenad. Hoppas det blir trevligt!

Kram på er!


Julia i sin fina pulka





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December