Beach 2009

{ 2009-06-2422:33:54 } Dagbok | 2 kommentarer


Julia och jag började dagen med att åka hem till min far och vattna blommor samt släppa in en kille i källaren som skulle kolla på något i pannrummet.
Efter det fick Julia lunch och när det var dags för att sova så gick vi till beachen. Vet inte riktigt vad den heter men den ligger i Farsta i alla fall. Julia sov i en timme, jag låg och läste och när hon vaknade så gick vi och kände på vattnet. Man kan ju inte säga att det var några rekordgrader, men det var kul i alla fall. Dem hade en jättestor sandlåda där vi tillbringade mestadels av tiden. Men när Julia hade ätit glass också så var det verkligen nödvändigt att i alla fall tvätta av henne. Hon tyckte det var hur kul som helst och sprang i vattenbrynet och plaskade.
Vi tog bussen hem, det blev lite omväg men tycker det är så surt att betala för att åka så kort på tuben. När vi gick från Gullmarsplan så såg jag någon ligga på vägen med en stor buss framför sig. Jag lovar att mitt hjärta hoppade över ett slag där, trodde att personen i fråga hade blivit påkörd, men helt plötsligt så reste han sig upp och sprang iväg. Typisk svenskar att inte någon går och kollar hur det gick för honom. Jag fick helt ont i magen och gick över till andra sidan, såklart på övergångstället, för att titta hur det gick för honom. Han stod då där och pratade med sin kompis, hörde att dem inte kom från Sverige så jag frågade på engelska om dem behövde hjälp eller om jag skulle ringa efter någon. Dem sa att dem klarade sig och om det inte var så att han hade sin kompis där så skulle jag aldrig ha lämnat honom själv.
På vägen hem så stannade vi till i nya lägenheten och tittade där Timothy och hans pappa höll på med diskmaskinen, tänk att vi kommer få en sån. Sen var det hem och byta om och iväg till träning. Den gick bra trots att vi inte var alla, tänk att det är EM om drygt en vecka. Vilka kommer och hejjar??
Vi åt Vega på vägen hem, barnkebab med ris och fetaost. Julia fick glass av en som jobbar där, det är andra gången hon får det, måste vara för att hon är världens sötaste.
Imorgon så ska vi till Flaten med ML och NC, gjorde pannkakor när vi kom hem på kvällen. Det kommer bli så mysigt, jag älskar sommar!





Kommentarer
Postat av: Anonym

låter härligt med lägenheten! Hoppas Ni kommer att trivas där. Ha en skön dag.

Mammo

2009-06-25 @ 09:30:39
Postat av: Nicole - mamma till C

:) :)

2009-06-26 @ 19:51:43
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December