Fyren.

{ 2009-03-1820:09:34 } Dagbok | 1 kommentarer


Dagen började bra, Julia vaknade på gott humör vid åtta. Vi gick upp och åt frukost och sen var det lek som gällde för hela slanten. Vi lekte till tolv när hon fick lunch och efter det så klädde vi på oss för en promenad i vårsolen. Jag bara älskar det vädret vi har nu, det är så att man bara vill gå ut och skutta runt ungefär. Julia somnade i vagnen som planerat och jag gick till Globen för att köpa mig en macka på Subway till lunch. Pratade lite med världens bästa Emma i telefon. Emma är Julias gudmor och även en utav mina bästa kompisar, var dock alldeles för länge sedan vi sågs.
Gick hem efter det, det var sol ute men det blåste som bara den och jag som bara hade tagit på mig dunväst i hopp om riktig vårvärme började frysa lite. När jag kom hem så sov Julia fortfarande så jag ställde ut henne på balkongen lite. Jag brukar göra det om hon fortfarande sover när vi kommer hem, hon sover mycket bättre ute i det friska. Satte mig en stund på datorn men hann inte så mycket förens hon vaknade. Vi lekte lite till här hemma men ville ut i det fina vädret igen. Eftersom Timothy bara jobbade till tre så åkte vi när han kom hem till parken Fyren i Kärrtrop. I den parken lekte vi när vi var små och jag kommer ihåg den som hur kul som helst. Dem hade en liten avdelning för de minsat och där satt Julia ett bra tag och grävde med hink och spade, det är något som måste inhandlas nu när våren knackar på.
Efter säkert en timme i parken så åkte vi hemåt, stannade på Konsum och handlade lite snabbt. Kom hem, lagade mat (pastasallad med grillad kyckling) och sen så kollade jag Unga Mödrar. Vet att jag för länge sedan skrev att jag skulle mejla dem eftersom jag tycker att programet ger så dålig bild utav unga mödrar och fråga om dem hade tänkt att kanske göra ett "Unga Mödrar Sverige"?! Nu är mejlet i alla fall skickat och man kan ju hoppas på svar.
Efter det så badade Julia. Eftersom hon vill äta själv nu för tiden så blir det ganska kladdigt.
Efter badet så blev det mys framför TVn med välling och sen så gick jag in och la henne i hennes säng. Vi gav ju henne under en tiden vanan att somna i någon av vår famn men nu har vi fått henne att somna i egen säng igen. Idag så behövde jag bara gå in och lägga ner henne en gång. Julia är verkligen stora tjejen nu, hon äter och somnar själv! Vi älskar henne så!
Nu ska jag kolla lite hockey med älsklingen, ha en trevlig kväll och sov så gott! Love


     


     
Lite bilder på sötnosen i parken, pappa tyckte också det var kul!






Kommentarer
Postat av: freja

mysigt!

2009-03-19 @ 12:41:04
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December