IKEA och fixs.

{ 2009-03-1021:00:45 } Dagbok | 1 kommentarer


Vi mötte upp Michis, Leon och Fjun i Barkaby klockan kanske halv ett. Julia sov som en stock men vaknade på bussen på väg till IKEA. Jag har alltid varit lite skeptisk vad det gäller IKEA i Barkaby. Varje gång jag har varit där så har det varit rörigt och det har inte kännts som om man har hittat det man vill ha men idag så gick det faktiskt bra. Kan kanske bero på sällskapet skulle jag vilja säga! Jag hittade i alla fall det jag skulle ha (två vita tavlelister) men ingenting slår IKEA i Kunges Kurva, det är min och mammas favoritaffär typ.
Vi timade in så att vi kunde möta Timothy i Gullmarsplan så att jag inte skulle behöva gå i detta snöoväder, det har verkligen snöat hela dagen. Bajs bajs tycker jag! Vi åkte hem och så började det fixas här hemma. Jag var ju tvungen att gå ner till Godispärlan och fixa med paket som dem hade skickat fel, alltså dem är så korkade där nere så jag orkar inte ens förklara. Jag kan säga såhär, det har varit strul med ett paket jag ska skicka men nu tror jag i alla fall att det har kommit iväg okej.
När jag kom hem efter det så gjorde jag mat. Det blev pasta bianco, alltså pasta som man blandar med vitlök och riven parmesan. Jag hade i lite coctailtomater också för att få lite färg på det hela. Det var mumisgt i alla fall. Julia fick pytt-i-panna som jag blandade med crem fraiché. Jag har börjat ha creme fraiché i nästan alla allt Julias mat. Det gör att det inte blir så tort som det har en tendens att bli och sen så är det ju massa fett i också så att hon lägger på sig som hon ska.
Nu ska jag som vanligt kolla lite på TV och sen så blir det sängen. Hoppas på att Julia sover lika bra som hon gjorde igår natt. Imorgon är det babysim som gäller med unga mammorna. Har lite ångest för att visa mig i bikini med alla mina bristningar men jag har ju en liten söt dotter att visa upp, då gör det mindre! Sov så gott!


Såhär blev Julias hörna, saknas bara fin tapet nu!






Kommentarer
Postat av: Mormor

Så ljuvligt!

2009-03-11 @ 08:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December