Helgen.

{ 2009-05-0308:46:04 } Dagbok | 1 kommentarer


Har inte hunnit blogga på  hela helgen, har haft så mycket att göra hela tiden.
I fredags åkte vi till Skansen, det var jag, Julia, Michis och Leon. Vi kom dit runt halv elva. Gick och tittade på Lilla Skansen, efter det så fick barnen lunch och somnade efter det. Jag och Michis handlade varsin dricka, snacka om att vi blev chockade när den lilla 33 cl-burken kostade 25 kr. Får man ta så mycket för en Ramlösa?
Efter det så gick vi i alla fall för att äta lunch, vi tänkte att vi skulle äta där vid Soliden. Vi gick glatt in och ställde oss i kö. När vi stått där i kanske fem minuter så kom det fram en kille som jobbade där och sa att man inte fick ta med sig barnvagnar in. Vad är det för grej liksom, vem gör en STOR restaurang på Skansen där man inte får ta in barnvagnar? Pulver säger jag bara. Okej att vi var två, för då kunde ju en av oss sitta ute och vakta barnen i vagnarna, som låg och sov by the way. Men vad gör man om man är själv då? Antingen, om barnet ligger och sover, så får man lämna honom/henne totalt utan uppsyn för man kunde inte se barnvagnsparkeringen innifrån. Eller så får man ta sitt barn på armen, gå in och beställa och sen bära ut brickan på en arm. Jag kan säga att det hade jag aldrig klarat med Julia. Hon skulle vilja springa överallt, klättra på allt.. Jag fick dessutom stå i kö i 30 minuter, hade aldrig gått med Julia på armen. Hur tänkte dem? Nej för att sammansfatta det hela så var djuren söta men maten var dyr och inte speciellt god.
Igår, lördag, så vaknade jag med ont i halsen som bara den. Hatar att ha ont i halsen, det är verkligen inte alls kul. Vi var i alla fall hemma hela förmiddagen, när barnen skulle somna så gick vi till Supbway och köpte en macka. Tog sen en repa i Globen och kollade. Hittade en ny lampa till hallen, det var verkligen på tiden. Timothy kom och hämtade oss där och vi åkte till Plantagen och köpte nya blommor. Jag planterade i ballkonglådorna och åta spagetti carbonara till middag, Ben and Jerrys till Robinson. Skönt att Christian åkte ur tycker jag, klarar verkligen inte av hans snobbfasoner.
Idag så blir det hemma och ta det lugnt tror jag, hostar som en toka. Hoppas jag orkar träna till 100%!
Here you have some pics...




Klassiska Skansenbilden (eller hur mormor?!)


     




Lite andra Skansenbilder



        
Promenad




        
Mys i nya pyjamaser






Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tycker att både du och Michis ska skicka mejl eller på något sätt höra av er till någon som är högre rankad på skansen. Absolut, ingenting att diskutera, skansen har väll anpassat sig efter barn? hmm , gud vad irriterad jag blir!

2009-05-03 @ 10:25:07
URL: http://asunshinesconfession.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December