Julia har skrämt liver ur mig.

{ 2009-05-0616:36:14 } Dagbok | 1 kommentarer


Idag var vi och vägde Julia, hon hade gått ner 40 g. Inte så bra, men jag tror att det beror på att hon varit förkyld ett bra tag och inte haft samma aptit som hon brukar ha. Nu är den tillbaka känns det som i alla fall så det är bara att langa i henne mat. Köpte creme fraiche som jag ska blanda i hennes mat nu.
Efter det så gick vi i alla fall och åt lunch, blev i Globen. Efter det så tog vi oss til Söder och lekte i Blecktornsparken. Barnen lekte i sandlådan, gungade, åkte rutchkana.. Allt som man kan göra i en park. I Blecktornsparken så har dem även grisar, kaniner, får och jag tror att det är getter också. Vi kollade på dem, barnen tycker verkligen djur är jättekul.
När barnen klättrade i klätterställningen så försvann helt plötsligt Julia. Då hade hon kommit förbi nätet som skyddade för att man skulle ramla ner och hon hade hamnat i sandlådan. Som tur var så var det inte alls högt, kanske 50 cm eller så. Jag tror att mitt hjärta stannade när jag hörde hennes skrik, jag såg alla möjliga hemska saker i mitt huvud. Gumman var så ledsen men när jag hade haft henne i famnen en stund och kramat om henne så gick det över, jag tackar gudarna för att hon inte gjorde sig illa.
Efter det så gick vi till McDonald's för att ge barnen mellis, vi åt varsin glass också. McDonald's har börjat med marängswish (vet inte hur det stavas), den var helt okej men inte lika god som den såg ut.
Julia fick i alla fall sitta på en "vuxenstol" och äta, hon tycker det är roligare nu för tiden. Men rätt som det är så bara slänger hon sig ner från stolen, from no where liksom, jag lyckas fånga hennes huvud med foten innan det slog i marken. Julia rörde inte ens en min men jag och Michis hoppade som sjutton. Jag tycker det är hur kul som helt med ett barn som är aktivt men man måste ha ögonen med sig HELA TIDEN.
Nu ska jag fixa middag till mina käraste innan jag ska iväg på träning, hur ska jag orka allt detta?!



Kommentarer
Postat av: Mich & Leon

Lika galen unge som lika galen mamma.

But i love you anyway, you're the best!

2009-05-07 @ 10:03:16
URL: http://michaelaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December