Dag i Solna.

{ 2009-11-1919:52:00 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag så släpptes vaccinet mot den nya influensan på Julias BVC. Dem skulle öppna nio och jag tänkte jag skulle vara fär i tid så jag var där till åtta. Trodde jag skulle vara först, men icke. Före mig i kön så var det ca 20 pers, helt galet kändes det. Köade alltså i en timme med en superpigg Julia som helst av allt ville springa runt. Vi kom in i alla fall och var väl klara vid halv tio kanske. Julia gnällde lite när dr stack till men inte farligt alls. När vi gick ut genom dörren var allt frid och fröjd. Nu är vi hela familjen viccinerade!
Satte oss på t-banan för att åka till Solna där vi skulle träffa Iida och lilla Fria som nu är hela 13 dagar. När vi kom dit efter att jag gått fel både en och två gånger så möttes vi av en superfräch Iida och en ursöt Fria. Hon var verkligen jätteliten. Vi hängde lite hemma hos dem, så fint dem har det alltså. Supersöt barnkammare har lilla tjej fått också. Vi gav present, en vit söt body med krage och byxor med volanger på rumpan från Polarn och Pyret och även en jättasöt stickad skallra från Sebra. Dem blev glada och det var ju det som var meningen.
Vi gick till Solna Centrum och åt grekiskt till lunch medans barnen sov. Dem sprang iväg till BVC på en förstakoll, deras BVC-sköterska är från Finland! Hur skönt som helst att dem kan prata sitt finska med varandra ju, måste underlätta lite.
Efter det så satte vi oss och fikade. Tomi anslöt till oss och vi satt och pratade om både det ena och det andra. Åkte sen hem till Timothy, vi åkte till Timothys pappa och fick supergoda pannkakor. Nu sitter jag framför TVn, har plockat undan lite här och var. Nu ska jag kolla på "Mammas Pojkar" och vänta på att Timothy ska komma hem frän träningen. Imorgon blir det jobbet igen... Timothy är hemma med Julia imorgon, man vet ju aldrig med biverkningar från vaccinet och så!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December