Fredag.

{ 2009-11-0620:57:53 } Dagbok | 0 kommentarer


Igår blev Julia dålig, fick hämta henne efter lunch på dagis. Hon somnade på en gång i vagen, lillan hade feber. Timothy kom hem, vi åkte och handlade. Jag gjorde lasange till middag och Timothy var på middag på jobbet.
När vi satt och tittade på TV på kvällen så hostade Julia sjukt mycket, det slutade med att hon spydde. Jag ringde mamma och vårdguiden och dem tyckte jasg skulle fixa en tid på närakuten. So we went.. Dem kollade på henne, tog prover och kom fram till att hon hade virus och vi fick åka till apoteket vid Mariatorget och hämta slemlösande. Hon somnade i vagen på väg hem, lilla snuttan! Hon fick sova i vår säng hela natten.
Idag var jag hemma med henne, hon hade dock ingen feber idag och var på bra humör. Vi åt lunch med Vivvi och Fanny. Sen åkte vi hem igen och tog det lugnt, Vivvi hängde med och Fanny kom senare.
Jag lagade mat idag också, man får passa på när man är ledig liksom. Det blev stekt fläskotlett med poratisgratäng och sallad. Mumsigt som sjutton... Daniel är här och myser, han fick i sig lite mat han också. Han hade med sig efterätt. Kladdkaka och så gjorde han fruktsallad till. Det sitter vi mumsar på nu framför Idol. By the way så tycker jag Rabih ska åka ut. Killen har ju för sjutton sjungit falskt två veckor i rad nu!

Så till dagens stora händelse... IDAG FICK IIDA OCH TOMI SIN LILLA DOTTER. Klockan 13.57 så kom hon ut, en underbar liten flicka på 3995 g och hela 53 cm lång. Iida mådde bra, pratade med henne nu på kvällen. Får väl en lite mer detaljerad förlossingsberättelse sen, viktigast och skönast är ju att vet att alla tre mår bra! TUSEN MILIJONER GRATTIS TILL ER ALLA TRE!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December