Idag blev jag orolig.

{ 2009-11-2320:15:06 } Dagbok | 0 kommentarer


Morgonen började bra, jag och Julia åt frukost och gjorde oss i ordning. När jag stod och sminkade mig så satt Julia på toaletten och läste en bok. Hon reste sig upp för att säga något och satte då handen på handfatet, precis där det gick sönder när Fanny hade ner en burk där. Helt plötsligt ser jag att det forsar blod, hon har skurit sig på tummen. Jag spolade fingret direkt med kallt vatten, tryckte på såret för att stoppa blodet som rann. Höll handen i högt läge och ringde till Timothy och sa att han skulle komma hem för jag trodde att vi skulle vara tvugna att åka in och sy för det såg riktigt djupt ut. Jag ringde också min pappa för att kolla om han var i närheten och kanske kunde skjutsa oss. Inom loppet av 15 min så var både Timothy och pappa här hemma. Dem kollade på såret och konstaterade att det inte var så djupt utan att hon hade skurit loss en skinslamsa eller vad man ska säga. Det blev alltså inget sjukhus som tur var. Det räkte till slut med ett stort plåster som har upp hela tummen. Tur som sjutton.
Det var ju sen meningen att vi skulle till Tuben men när Michis sen ringde och sa att man skulle vara i någon park så svalnade mitt intresse verkligen. Hade dessutom bjudit med Iida så att hon skulle få se hur det var men park för dem är ingen hit. Istället blev det till att gå ut och gå med Iida och Fria. Vi promnerade in till Söder, hon åt lunch i Ringen och sen gick vi vidare till Skrapan och fikade. Promenerade sedan hem i mörkret, riktigt trevligt.
Meningen var att vår lilla familj skulle åka till Michis och Leon på middag men så blev det tyvär inte. Han som ska ha vår gamla lägenhet bestämde att han ville komma och hämta nycklar idag. Känns så himla surt eftersom det var typ tre månader sedan vi flyttade in.  Framförallt som Timothy jagade honom i tre veckor efter flytten och han vägrade höra av sig.
Istället så blev det middag hemma. Hade verkligen ingen idé alls för vad som skulle lagas, hade nästan bestämt oss för att köpa hem thai men så gick jag in på Michis blogg och tittade. Där fick jag syn på vad hon gjort till middag igår, pestopasta med kyckling. Såg riktigt mumsigt ut och det var länge sedan jag gjorde det också. Ner till Konsum bar det av. Det lagades mat, vi åt, Julia fick duscha av sig och nu ligger hon i sängen. Varför går kvällarna med mina älskade alltid så fort?!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December