Blev en lång dag.

{ 2009-10-2020:39:36 } Dagbok | 1 kommentarer


Idag blev det en riktigt lång dag, klockan ringde 05.40 och jag var inte pigg på att gå upp. Julia har någon konstig hosta och har klättrat på mig i princip hela natten.
Gick mot alla odds upp i alla fall, duschade och klädde på mig. 06.45 ringde klockan igen, dags att väcka Jullis. Hon vaknade på strålande humör, vår lilla ängel gör nästan alltid det. Vi mös lite, klädde på henne och sen så bar det av till dagis där hon fick frukost idag. Blir så när jag börjar klockan åtta.. Hon trivs bra med det har jag fått för mig, hon får god frukost och massa uppmärksamhet eftersom det är få barn där. Hon vinkar glatt till mig i fönstret när jag går ut genom grinden.
Satt på första jobbet till 11.00, det gick ganska bra. Jag är inte alls lika nervös när jag ska ringa runt nu.
Klockan elva så gick jag mot T-banan för att ta mig till Tryesö. Jobbade där mellan 12.00 och 17.00. Höll mest till på lagret idag faktiskt. På morgonmötet förra veckan så pratade vi lite om vår lagersituation och både jag och Pella uppfattade det som att det är något som vår chef är ganska stressad över. Den här veckan så har chefen semester så jag och Pella arbetar tillsammans i princip varje dag. Vi kom överens om att vi skulle överaska lite så att när chefen kommer tillbaka ska det vara snyggt och rent. Sagt och gjort, idag har jag alltså städat på lagret, gått ner med saker i källaren, flyttat lakan från en hylla till en annan. Helt slut i kroppen är jag nu.
Imorgon så ska jag gå lös på massa gamla skyltar och sen så ska köket få sig en liten makeover. Jag och Pella är bäst tillsammans, så himla produktiva.
Efter jobbet så var det bara till att slänga sig på bussen och åka till dagis. Idag var det nämligen föräldramöte, mitt och Timothys första. Vi pratade om det mesta.. Det kommer att vara en spökfest den 5/11, dem ska ha luciafirande 14/12. Vi gick igenom lite rutiner, vad alla barnen ingår i för olika temagrupper osv. Mycket intressant och vi känner oss supernöjda med vårat val av dagis.
Efter föräldramötet så köpte vi med oss mat hem, jag sushi och Timothy pizza. Kom hem till Julias morfar som satt nöjt tittandes på TV i fåtäljen med en sovande Julia i sin säng.
Känner mig helt slut i kroppen nu, ska sminka av mig och sen gå och lägga mig. Jag vet att klockan inte ens är nio men jag är så sjukt trött. Imorgon är det samma grej igen, är inte ledig en enda dag den här veckan. Hur ska jag orka?! Jag vet att jag gör det men såhär i början så känns det alltid lite segt.







Kommentarer
Postat av: Mamma

Gud vad duktig du är. Kommer ihåg känslan av första föräldramötet på dagis. Plötsligt var man "vuxen"!

Va rädd om dig och din lilla familj. Njut när det går!

2009-10-22 @ 11:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December