Working mama!

{ 2009-10-0621:21:03 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag har jag varit på G hela dagen, snacka om working mama. Började dagen klockan kvart i sex, jag menar alltså 05.45, med en dusch. Julia vaknade vid halv sju, klädde på henne och sen så bar det av till dagis. Julia fick frukost där idag också. Hon tycker det är jättemysigt, när jag skulle gå så stod hon glatt och vinkade till mig i fönstret.
Klockan åtta var jag på Increasell, vi hade morgon möte och sen var det bara att sätta igång o ringa. Tyckte att det gick mycket bättre idag. Känns som om jag börjar bli lite varm i kläderna nu. Börjar ställa lite motfrågor till de jag ringer osv. Imorgon kommer bli en bra dag...
Klockan elva så begav jag mig mot Tyresö där jag hade pass på Hemtex mellan 12.00 och 17.00. Sorterade lite bland bäddset, gardiner och ljusstakar inför vad som sker i butikn på torsdag.
Hemma var jag klockan kvart i sex i alla fall och då var det middag, fiskpanetter med ris blev det idag. Vi har sprungit fram och tillbaka till tvättstugan, sitter nu och väntar på att den sista tvätten ska slängas in i torktummlaren. Snacka om att ha varit på G hela dagen, how long do you think I'm gonna keep up the speed, jag tror ett bra tag. Känner att det är superkul att göra något riktigt produktivt på dagarna såhär efter mammaledigheten. Ibland så drabbas jag dock av som ångest, jag tror att jag vill kalla det de, jag saknar Julia på dagarna. Så sjukt att det gör ont i mitt mammahjärta. Jag vill vara med henne hela tiden. Jag funderar på hur hon har det, om hon har roligt, är hon ledsen, somnar hon okej på vilan. Ni vet sånna saker som alla mammor funderar på. Det känns verkligen som om jag lämnar en del utav mitt hjärta när jag lämnar henne på dagis. Hoppas att det här är något jag kommer komma över snart, just nu känns det som om jag aldrig kommer att komma över det.
Nej, nu ska jag ner i tvättstugan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December