Ledig lördag.

{ 2009-09-2622:03:31 } Dagbok | 0 kommentarer


Idag var jag ledig från jobbet. Var ochatt jag skulle handla vinterkläder med morfar till Julia men eftersom han hade jouren så blev det lite svårt med tider. Medans han åkte runt till hissar så gick jag med Michis och Leon på stan. Hittade väl en del, självklart till Julia eftersom jag typ är helt omöjlig att shoppa till.
Vi mötte i alla fall upp morfar i Globen runt tre, barnen hade fått mellis och var mätta och glada. Vi irrade runt på PoP som yra höns. Provade byxor och, mössor och vantar. När vi väl var klara så fanns inte allting i hennes strl så vi beslutade att Timothy och morfar får sköta shoppingen imorgon istället, när jag är på jobbet. Jag har dock skrivit upp vad det är som ska handlas, vilken färg, strl och artikelnr för att underlätta  det hela. Hoppas att allting blir rätt imorgon nu. Jaja, annars är det ju bara att byta.
Väl hemma så var det dags för middag och det var såklart jag och Michis som stod för matlagningen. Till middag så kom även Jocke (en go kille från Timothys hockeylag..) Det blev goda Cordon Bleu med hemmagjord potatismos. För er som inte vet vad Cordon Bleu är så ska jag berätta lite snabbt. Det är lövbiff men dijonsenap, rökt skinka och ost. Man gör detta till ett litet knyte och sen panerar man det och steker i olja. Mycket gott! Till efterätt så blev det äpplen i ugn, fyllda med mandelmassa och rullade i kanel och socker med hemmagjord vaniljsås. Nu är jag mätt som en plätt och känns inte som om jag kommer behöva äta på en vecka, men det kommer jag såklart haha!
Nej, nu ska jag göra iordning sängen, tända lite vaniljljus och öppna ballkongdörren så att det blir lagom svalt och skönt när vi sen ska gå och lägga  oss. Timothy kommer snart hem ifrån att ha skjutsat hem Michis och Leon, det blev ju lite senare än planerat. När han kommer hem så ska han få en stor kram bara för att han är bäst. Ska man kanske sätta på en film kanske? Eller ska jag sortera tvätt tills han kommer hem kanske?! Imorgon ska jag i alla fall upp till jobbet, sen blir det lite girlsnight med Vivvsan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December