Rån.

{ 2009-09-2319:32:35 } Dagbok | 0 kommentarer


Okej, hur läskigt är inte det här rånet som ägde rum imorse. Hur läskigt är det att min lillasyster jobbade där för några månader sedan. Sånt här händer inte bara, fatta vilken sjuk planering det ligger bakom ett sånt här. Man verkar dock ha ganska stor koll på händelseförloppet, man har ju redan gripit två män som ska förhöras under kvällen (läste det på aftonbladet). En sak som jag bara undrar lite över är hur polisen kan lämna sina helikoptrar helt obevakade, eller okej inte helt obavakade det fanns ju tydligen kameror där men vad hjlper det när bomberna sitter där sen och man inte kunnat stoppa de som satte dit bomberna.
Idag var det fotografering på dagis. Julia var jättefin när hon kom till dagis och som tur var så tog dem in henne direkt när hon kom. Smarta dem är där på dagis.. Barnen fotograferas innan dem hinner bli helt smutsiga, för det blir barnen VERKLIGEN på dagis. Gruppbilden så tog dem utanför dagis, i klätterställningen tror jag att det blev. Längtar tills bilderna kommar, tänkte att jag skulle rama in kortet på alla barn tillsammans och sätta upp på hennes rum. Tror att det kan bli riktigt gulligt. Leon har också tagit kort hos dagmamman så Julia och han ska byta med varandra sen.
Vad hade Julia på sig då. Hon hade på sig ett par fina jeans och sin rödochvitrandiga klänning från P.O.P. Hon hade toffs och hårspänne i håret. På utebilden så hade hon på sig svart fleece från P.O.P och röd mössa från Rockefella. Hon var så söt så, men det tycker ju jag i och för sig alltid.
Själv har jag varit på jobbet idag, strök en massa lakan eftersom det pågår lite renovering i butiken. Kom gärna in och titta, det kommer bli hur fint som helst! Vi kommer dock inte vara riktigt klara förens v. 42.
När jag kom hem så hade Timothy lagat mat, pytt-i-panna med stekt ägg. Mumsigt som sjutton, jag var hur hungrig som helst när jag kom hem.

Måste säga GRATTIS till Berit som idag fyller 65 år också! Hoppas du har haft en underbar fördelsedag tillsammans med nära och kära...

Nu sover Julia, jag ska kolla på TV och jag känner också att jag babblar alldeles för mycket... Tjadå!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December