Påskledigt.

{ 2010-04-0519:49:16 } Dagbok | 1 kommentarer


Jag har verkligen varit påskledig skulle man kunna säga. Har inte varit på något jobb och har heller inte bloggat. Har varit ganska skönt då jag verkligen behövde vara med familjen.
På fredagen så var det middag ute på Dyvik med Tina, Johny och Vivi. Vi letade påskägg och grillade oxfilé. Vi sov över där och lördagen skulle man väl kunna säga blev en dag ute i naturen. Vi var ute och gick på förmiddagen och grillade sen korv till lunch. Julia trivdes som fisken i vattnet, så himla underbart att man kan ge sitt barn något sådant.
Efter det så åkte vi i alla fall hem igen. Jag tvättade och städade och konstigt nog så var det inte alls jobbigt den här gången. Det var liksom ingen stress alls... Daniel kom på  middag och vi tittade på hockey. SM-slutspel är så roligt!
Söndagen började vi i kyrkan för att titta när Lisa, Michell och Linda sjöng. Julia gick iväg på söndagsskola alldeles själv. Jag ska inte säga att jag är troende för det är jag inte men jag kan tycka att det är intressant att se hur andra människor ser på Gud osv. Julia älskar söndagsskola, hon får leka med andra barn i någon timme, sjunga sånger och rita teckingar. Dessutom så är allting på engelska vilket både jag och Timothy tycker är bra då vi vill att hon ska bli tvåspråkig. Timothys släkt bor ju i USA och det vore underbart om dem kunde prata med varndra utan några problem.
När vi kom hem så kom Iida förbi på fika och lånade lite kläder som nu är försmå för Julia men lagom till Fria. Vivi kom hit hon med fina saker som hon köpt på jobbet till mig!
Vi åkte hem till min pappa och åt mumig middag och fick påskägg. Söndagsmiddag har ju blivit lite utav en tradition för oss.
Idag har Julia varit hemma med pappa som var ledig. Jag var på jobbet.. Vi har ätit middag och nu sitter vi och tittar på hockey. Julia sover.. Duktiga tjejen somnar nu mera själv i sängen, eller ungefär. Hon kommer ut några gången och kollar om man är hemma men sen sover hon. Känns som om jag har skrivit en hel bok nu, dags att sluta men hoppas alla har haft en bra påsk!






Kommentarer
Postat av: Nicole

Oh va duktig du ska va på att baka då. Jag kan baka lite smått, haha.

2010-04-05 @ 21:51:21
URL: http://nicoleb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December