Vi var i stallet!

{ 2010-08-1819:59:41 } Julias äventyr och påhitt | 2 kommentarer


Om ni inte visste det så är Julia helt galen i hästar. Vet inte om det är bra eller dåligt... Sally säger att det håller henne borta från killar och fester men samtidigt kostar massa pengar. Tur att man har moster Nanny som har alldeles egen häst.
Hämtade Ullabella (som Fannys häst kallas, den heter egentligen Daniella) i hagen. Det borstades och gjordes fint sen var det dags att sitta upp. Julia är jätteduktig på att rida verkligen, kan sitta helt själv. Det är klart att man går brevid och så men hon har verkligen koll själv på hur hon ska sitta och vad hon ska göra. Fanny satte upp bakom och då fick det gå lite fortare, trav och galopp.
Efter ridtur så fick hästen sig en dusch och Julia tittade helt förundrad. När det var dags att gå ut i hagen så fick Julia leda hela vägen alldeles själv. Snacka om stolt liten tjej som gick med hjälmen på. På vägen hem köptes det glass och sen somnade min lilla ridtjej i bilen.
Vi promenerade hem till Plutten där vi skulle fixa lite med våra kökluckor, det blir verkligen fint. Jag lagade mat tills oss allihopa. Riktigt god pasta med kycklingsås och mozarella.
Nu sitter jag i soffan och kollar på c/o Segemyr, lite utav nostalgitripp faktiskt. Timothy håller på och lägga Julia, imrgon blir det dagis för lillan igen då jag ska slipa och fixa i köket.



  







Kommentarer
Postat av: Vivi

Det var MUMSIGT! :D

2010-08-19 @ 11:04:45
Postat av: Mamsen

Härligt, men vart ska den hjälmen gå med Jullbull?

2010-08-21 @ 14:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December