Lucia.

{ 2010-12-1313:20:04 } Dagbok | 0 kommentarer


13/12 = LUCIA! Jag, Timothy, min pappa och Nana var och tittade när Julia var tomte imorse. Eftersom hennes avdelning på dagis, det här året, har blivit en "småbarnsavdelning" så var det inget traditionellt lucia tåg utan mer som sen sångsamling där alla stämde in och barnen var utklädda till tomtar, tärnor och pepparkakor. Efteråt bjöds det på lussebulle, pepparkakor och kaffe! Jag verkligen älskar Julias dagis, älskar att se hur hon trivs med både fröknar och barn. Hur hon stolt vill visa upp sina teckningar och att man ska hälsa på alla hennes vänner.
Efter det åkte Timothy tillbaka till jobbet, min pappa till sitt och jag och Nana promenerade tillsammans hem och skilldes åt utanför Tinas port. Jag gick hem och sorterade tvätt, dammsög och moppade (alltså det vanliga jag brukar göra när jag är ledig). Är klar med kök, hall och vardagsrum och sovrummen görs när jag hämtat Julia. Känner att jag måste passa på att ta det lite lugnt innan den lilla vilden kommer hem. Förkyld är jag fortfarande också, börjar bli trött på det här nu. Näsan rinner, jag hostar och det kliar i halsen. Måste erkänna att det var lite pinsamt att jobba i helgen, hur trevligt är det med en expedit som hostar, snörvlar och nyser liksom. Aja, nu tänkte jag ligga på soffan tills det är dags att hämta Jullbull. Har klickat hem julklapp till henne från nätet, kanske kan bli något mer man vet aldrig.
Ikväll så får vi vår nya bil och OJ som vi har saknat det. Bil är en lyx som man snabbt vänjer sig vid och saknar extremt när den tas ifrån en. Hoppas på att lägga upp bilder ikväll sen... Ska även köpa vagn idag. Jag vet att det är tidigt man jag vill vara ute i tid och hittade en till PANGPRIS i helgen. Hoppas på lite montering ikväll ocså men man får se vad som orkas med!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Emelie heter jag & är en 25årig mamma från stockholm. Mina busfrön, Julia & Noah är det bästa som hänt mig och min fästman Timothy.

Vi bor tillsammans i hammarbyhöjden där snart båda barnen också går på dagis. Familj, vänner och inredning hör till mina favoritintressen så häng med på mina shoppingrundor, pyssel i hemmet och vårat familjeliv!





dagar till vårt bröllop





Mammas stjärnor!
Julia född jan 2008
Noah född mars 2011






2 0 1 3
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 2
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 1
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 1 0
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December


2 0 0 9
Januari x Februari x Mars x April x Maj
Juni x Juli x Augusti x September
Oktober x November x December

2 0 0 8
Oktober x November x December